22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Projekty » Realizované projekty » KOSOAP » Akce a události KOSOAP » Odborně-pozorovatelské programy - videopozorování meteorů

Odborně-pozorovatelské programy - videopozorování meteorů

Zajímavé informace o technických parametrech, způsobu práce a především spolupráce, včetně způsobu zpracování a vyhodnocení dat z videosystému na pozorování meteorů bylo publikováno na stránkách Hvězdárny Valašské Meziříčí v sekci odborná práce.

Autorem zajímavého článku s názvem Videopozorování meteorů (ve Valašské Meziříčí) je vedoucí odborný pracovník odpovědný za oblast pozorování meziplanetární hmoty a CCD pozorování Jiří Srba.

Článek obsahuje také příklad zpracování vícestaničního pozorování meteorů. Příklad je zpracován společně se záznamu z Kroměříže. Právě v Kroměříži pracuje pan Jakub Koukal, který je v této oblasti jedením z předních odborníků. Proto jsme byli velmi rádi, že nám věnoval svůj čas a předal zkušenosti. Článek bude průběžně aktualizován.