Zřizovatelem organizace je

14.04.2024
Víkendová stáž studentů Společné laboratoře optiky UP a FZÚ AV ČR

Již tradičně se minimálně jednou za rok na naší hvězdárně objeví studenti předmětu SLO/PA Univerzity Palackého v Olomouci, Společné laboratoře optiky UP a FZÚ AV ČR. Stejně tomu bylo i letos, ale přece jen ta letošní stáž byla něčím výjimečná… světe div se, vyšlo nám počasí! A čím vším se studenti u nás zabývali? Hlavními tématy byly astronomické přístroje, astronomická pozorování a jejich zpracování.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Projekty » IKAP II

IKAP II

Základní informace o projektu

Název projektu: IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PRO ÚZEMÍ ZLÍNSKÉHO KRAJE II
Zkrácený název: IKAP II
Reg. číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0018903
Operační program: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Žadatel projektu, příjemce dotace: Zlínský kraj
Třída Tomáše Bati 21, 761 90 Zlín
IČO: 70891320
Partner projektu:

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o.
Vsetínská 78
757 01  Valašské Meziříčí

Termín realizace: leden 2021 – listopad 2023
Financování: OP Výzkum, vývoj, vzdělávání - 85%, státní rozpočet - 10%, Zlínský kraj 5%
Kontaktní e-mail: libor.lenza@astrovm.cz

Od ledna 2021 začala hvězdárna společně s dalšími přibližně 44 partnery realizovat nový rozsáhlý projekt s názvem Implementace Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje II, který je spolufinancovaný z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OPVVV), rozpočtem ČR a Zlínským krajem.

Projekt, který je zkráceně označován jako IKAP II, bude realizován na úrovni Zlínského kraje v období leden 2021 až listopad 2023. Realizace aktivit na hvězdárně bude ukončena už v červnu 2023.

Hlavním cílem projektu je zkvalitnit vzdělávání ve Zlínském kraji v klíčových oblastech vytýčených Krajským akčním plánem rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje (polytechnické vzdělávání, matematická gramotnost, čtenářská gramotnost, digitální kompetence) a v kombinaci s kvalitním kariérovým poradenstvím spojeným s aktivitami prevence předčasných odchodů a uplatňováním rovných příležitostí ve vzdělávání zvýšit šance absolventů na uplatnění na trhu práce.

Naše hvězdárna se bude věnovat zejména oblasti rozvoje a podpory polytechnického vzdělávání. Budeme se věnovat nejen přípravě a realizaci vzdělávacích kurzů pro základní školy a gymnázia, ale také kurzům pro mateřské školy, vzdělávání pedagogů a také volnočasovým aktivitám, zejména astronomickému kroužku a Klubu nadaných dětí při Dětské Mense ČR.

Do projektu je v rámci Zlínského kraje zapojeno 44 partnerů, převážně střední odborné školy, ale také Univerzita Tomáše Bati či Krajská hospodářská komora a řada dalších organizací. Celkový rozpočet projektu činí 203 180 300 Kč.

Rozpočet aktivit zajišťovaných Hvězdárnou Valašské Meziříčí, p. o. činí celkem 3 249 711 Kč na období 30 měsíců realizace.

Zapojení Hvězdárny Valašské Meziříčí, p. o.

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. se zapojila do realizace klíčové aktivity KA 2 Polytechnické vzdělávání, podaktivity KA 2.2 Aktivity polytechnického vzdělávání pro děti a žáky.

V rámci projektu budou připraveny a realizovány následující výukové programy/kurzy.

Sdílené dílny/učebny pro žáky ZŠ