13.06.2019
Klub nadaných dětí

Od září 2019 zahájí na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o. svoji činnost Klub nadaných dětí pod záštitou Mensy ČR. Přihlášky do klubu bude možné zaslat nebo osobně předat na hvězdárně již během prázdnin, první setkání zájemců o klub bude v sobotu 14. září 2019 ve 14:00 hodin na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Projekty » Realizované projekty » Experimentárium 3 - mechanika tekutin

Experimentárium 3 - mechanika tekutin

Mechanika tekutin je odvětví mechaniky, které se zabývá mechanickými vlastnostmi kapalin a plynů (silami v kapalinách a plynech, jejich pohybem - prouděním).

V rámci programů na hvězdárně se mimo jiné zabýváme atmosférou planety Země. Atmosféra představuje rozsáhlý mechanický systém, jehož existenci a vlastnosti lze zkoumat pomocí řady experimentů. Pro kosmický prostor obklopující naši planetu je naopak typické prostředí bez atmosféry (vakuum). Naším cílem je s pomocí sady pro pokusy s vakuem demonstrovat vlastnosti atmosféry a prostředí se sníženým tlakem, a také vliv měnícího se tlaku na různé fyzikální procesy. Program má přesah do dalších již nabízených pořadů týkajících se planety Země nebo kosmonautiky.

Vzdělávací program v oboru mechaniky tekutin je připraven ve variantách:
-    Mechanika pro druhý stupeň základních škol
-    Mechanika pro střední školy
-    Pro širokou veřejnost (součást programů pro mimořádné popularizační akce jako například Noc vědců, Týden vědy a techniky Akademie věd ČR, Dny Města Valašské Meziříčí, Den Zlínského kraje apod.)

Cílem projektu je rozšíření sady nabízených vzdělávacích programů. Projekt je navázán na stávající programy „Experimentárium 1 - optika“ a „Experimentárium 2 - elektřina a magnetismus“, více informací o všech nabízených programech.

Projekt "Experimentárium 3 - mechanika tekutin" je realizován díky mimořádnému přínosu v podobě finančního příspěvku na sadu pro pokusy s vakuem, který poskytla  Nadace Tomáše Bati.

DĚKUJEME!