27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Programový letáček

Programový letáček

Doslova „pupeční šňůrou“ mezi Hvězdárnou Valašské Meziříčí a jejími návštěvníky se stal v roce 1976 programový a informační letáček, vydávaný pravidelně jednou měsíčně. Jeho první číslo spatřilo světlo světa v květnu 1976.

Jak vypadala jeho titulní strana Vám napoví připojený obrázek. V počátcích vydávání letáčku se jednalo především o poskytování informací o akcích, pořádaných hvězdárnou, později přibývalo stále více aktuálních a přehledových článků z astronomie a kosmonautiky. První dva ročníky měly na titulní straně jednotnou kresbu, od roku 1978 se zde objevovaly ilustrační obrázky. Od roku 1992 bylo možné publikovat černobílé obrázky, které na titulní straně postupně vystřídaly dlouhou dobu uveřejňované kresby, tzv. pérovky. Barevná obálka letáčku byla naším přáním, ale vzhledem k vysokým finančním nákladům nebyla dlouho dostupná. Situace se změnila od června 2008, kdy nejen na titulní straně, ale i uvnitř letáčku jsou publikovány ilustrační barevné obrázky.

Za uplynulých téměř 40 let je to úctyhodná „hromada“ papíru, ale především informací a obrázků, vydávající svědectví o postupu našeho úsilí při poznávání tajemství vesmíru. A také dokumentující tu spoustu akcí, které pracovníci Hvězdárny Valašské Meziříčí připravili pro své návštěvníky. Přestože v současné době může veřejnost získávat informace jinými modernějšími cestami (např. přes internet), o letáček v tištěné podobě je stále ještě zájem.

Od roku 1996 se programový letáček Hvězdárny Valašské Meziříčí stal rovněž „informátorem“ nově vzniklé Valašské astronomické společnosti.

Letáčky 2021

Letáčky 2022

pdf

prosinec 19 (pdf, 1,9 MB)

léto 21 (pdf, 5,1MB )

červen 21 (pdf, 4,6MB )

květen 21 (pdf, 4,7 MB)

duben 21 (pdf, 2,8 MB)

březen 21 (pdf, 3,0 MB)

únor 21 (pdf, 2,9 MB)

leden 21 (pdf, 3,1 MB)

Letáčky 2019

Letáčky 2020

pdf

prosinec 19 (pdf, 1,9 MB)

pdf

prosinec 20 (pdf, 2,4 MB)

pdf

listopad 19 (pdf, 2,0 MB)

pdf

listopad 20 (pdf, 2,8 MB)

říjen 19 (pdf, 2,2 MB)

únor 19 (pdf, 2,2 MB)

únor 20 (pdf, 2,6 MB)

leden 19 (pdf, 2,2 MB)

leden 20 (pdf, 2,2 MB)

Starší vydání najdete v našem archivu.