13.06.2019
Klub nadaných dětí

Od září 2019 zahájí na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o. svoji činnost Klub nadaných dětí pod záštitou Mensy ČR. Přihlášky do klubu bude možné zaslat nebo osobně předat na hvězdárně již během prázdnin, první setkání zájemců o klub bude v sobotu 14. září 2019 ve 14:00 hodin na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Večerní pozorování pro veřejnost

Večerní pozorování pro veřejnost

Astronomická pozorování pro veřejnost se konají každý pracovní den.

Začátky programů se v jednotlivých měsících liší – viz následující tabulka:

měsíc v roce začátek pozorování
leden, listopad, prosinec v 18:00
únor, březen, říjen v 19:00
duben, květen v 20:30
červen, červenec, srpen v 21:00
září v 20:00

Program v hlavní kopuli hvězdárny je doplněn výkladem odborného pracovníka, předpokládaná délka pozorování je 90 minut. Po obvodu kopule jsou znázorněna zvířetníková souhvězdí, kterými se během roku pohybuje Slunce a planety. Polohy těchto objektů (fotografie na magnetických fóliích) zhruba odpovídají jejich skutečné poloze na obloze.

V případě nepříznivého počasí se můžete zůčastnit náhradního programu - exkurze v protorách hvězdárny.