13.06.2019
Klub nadaných dětí

Od září 2019 zahájí na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o. svoji činnost Klub nadaných dětí pod záštitou Mensy ČR. Přihlášky do klubu bude možné zaslat nebo osobně předat na hvězdárně již během prázdnin, první setkání zájemců o klub bude v sobotu 14. září 2019 ve 14:00 hodin na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mimořádné akce pro školy

Mimořádné akce pro školy

Hvězdárna Valašské Meziříčí se snaží pravidelně nabízet zajímavé a netradiční programy pro školy, které je možné realizovat nejen v prostorách valašskomeziříčské hvězdárny, ale také přímo v prostorách vašich škol a organizací.

Aktuální nabídkou chceme připomenout probíhající vyhlášený Český kosmický rok 2018 (Czech Space Year 2018). Proč právě letos a proč „český“?  V letošním roce se sešlo několik významných kulatých kosmických výročí s českou stopou. Připomeňme si tedy alespoň

• 12. 11. 2008 - vstup české republiky do ESA (Evropské kosmické agentury), slavíme tedy 10 let členství
  • 2. 3. 1978 – start prvního československého kosmonauta Vladimíra Remka (40. výročí letu)
  • 24. 10. 1978 - vypuštění první české družice Magion 1 do vesmíru

Nový motivační a vzdělávací program pro žáky a studenty

Vzdělávací a motivační program je připraven ve dvou věkových variantách pro žáky prvního stupně základních škol a pro žáky druhého stupně základních škol. Po vzájemné dohodě je možné nabídnout i variantu pro studenty středních škol.

Cesta ke hvězdám

Co všechno účastníky těchto programů čeká?

Podíváme se společně mezi první snílky o cestách do vesmíru. Na některé jejich povedené i méně povedené nápady. Dále si jednoduše ukážeme, na jakém principu fungují rakety, technické zařízení pro vynášení užitečného zatížení na oběžnou dráhu, a co vše jim předcházelo.
Neméně zajímavé bude i seznámení s prvními zvířecími kosmonauty a jejich (ne)úspěchy na startu, za letu, i při přistání. Podnikneme virtuální skok za hranici atmosféry na raketě v počítačovém simulátoru a snad jej přežijeme.
A abychom věděli, že to opravdu funguje, naplníme v areálu hvězdárny nebo školním dvoře raketu na kapalné pohonné látky! ...a odstartujeme závod o nejdelší let. Vážně!

Po dosažení pomyslné oběžné dráhy si povíme, jak ve stavu beztíže ne vždy jednoduše řešit běžné úkony každodenního života a záhy nato zjistíme, kde všude a jak moc nám létání do vesmíru pomáhá u nás na Zemi.

Organizační informace a možnosti objednávky

Akci je možné pořádat jak v našem areálu, tak přímo u Vás ve škole. Termín je možné dohodnout telefonicky, e-mailem nebo osobně na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Kontaktní osoba: Tomáš Pečiva (telefon - 571 611 928, e-mail - tpeciva@astrovm.cz).

Vstupné činí 30,- Kč na osobu při minimálním počtu 20 účastníků. Při nižších počtech na základě domluvy.

Více o českém kosmickém roku na http://www.czechspaceyear.com/