22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mimořádné akce pro školy

Mimořádné akce pro školy

Hvězdárna Valašské Meziříčí se snaží pravidelně nabízet zajímavé a netradiční programy pro školy, které je možné realizovat nejen v prostorách valašskomeziříčské hvězdárny, ale také přímo v prostorách vašich škol a organizací.

Nový motivační a vzdělávací program pro žáky a studenty

Vzdělávací a motivační program je připraven ve dvou věkových variantách pro žáky prvního stupně základních škol a pro žáky druhého stupně základních škol.

Cesta ke hvězdám

Co všechno účastníky těchto programů čeká?

Podíváme se společně mezi první snílky o cestách do vesmíru. Na některé jejich povedené i méně povedené nápady. Dále si jednoduše ukážeme, na jakém principu fungují rakety, technické zařízení pro vynášení užitečného zatížení na oběžnou dráhu, a co vše jim předcházelo.
Neméně zajímavé bude i seznámení s prvními zvířecími kosmonauty a jejich (ne)úspěchy na startu, za letu, i při přistání.
Následně si postavíme a naplníme v areálu hvězdárny nebo školním dvoře raketu na kapalné pohonné látky! ...a odstartujeme závod o nejdelší let. Vážně!

Organizační informace a možnosti objednávky

Akci je možné pořádat jak v našem areálu, tak přímo u Vás ve škole. Termín je možné dohodnout telefonicky,
e-mailem nebo osobně na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Kontaktní osoba: Tomáš Pečiva (telefon: 571 611 928, e-mail: tpeciva@astrovm.cz).