25.09.2018
Letní putování vesmírem 2018

Je již tradicí, že s odcházejícím létem se ohlédneme zpět a hodnotíme proběhlé události. K nim patří i astronomické tábory pro děti od 7 do 15 let věku, které na hvězdárně pořádáme desítky let. Letošní skladba táborů byla následující: v červenci pobytový astronomický tábor a v srpnu příměstský tábor.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Mimořádné akce pro školy

Mimořádné akce pro školy

Hvězdárna Valašské Meziříčí se snaží pravidelně nabízet zajímavé a netradiční programy pro školy, které je možné realizovat nejen v prostorách valašskomeziříčské hvězdárny, ale také přímo v prostorách vašich škol a organizací.

Aktuální nabídkou chceme připomenout probíhající vyhlášený Český kosmický rok 2018 (Czech Space Year 2018). Proč právě letos a proč „český“?  V letošním roce se sešlo několik významných kulatých kosmických výročí s českou stopou. Připomeňme si tedy alespoň

• 12. 11. 2008 - vstup české republiky do ESA (Evropské kosmické agentury), slavíme tedy 10 let členství
  • 2. 3. 1978 – start prvního československého kosmonauta Vladimíra Remka (40. výročí letu)
  • 24. 10. 1978 - vypuštění první české družice Magion 1 do vesmíru

Nový motivační a vzdělávací program pro žáky a studenty

Vzdělávací a motivační program je připraven ve dvou věkových variantách pro žáky prvního stupně základních škol a pro žáky druhého stupně základních škol. Po vzájemné dohodě je možné nabídnout i variantu pro studenty středních škol.

Cesta ke hvězdám

Co všechno účastníky těchto programů čeká?

Podíváme se společně mezi první snílky o cestách do vesmíru. Na některé jejich povedené i méně povedené nápady. Dále si jednoduše ukážeme, na jakém principu fungují rakety, technické zařízení pro vynášení užitečného zatížení na oběžnou dráhu, a co vše jim předcházelo.
Neméně zajímavé bude i seznámení s prvními zvířecími kosmonauty a jejich (ne)úspěchy na startu, za letu, i při přistání. Podnikneme virtuální skok za hranici atmosféry na raketě v počítačovém simulátoru a snad jej přežijeme.
A abychom věděli, že to opravdu funguje, naplníme v areálu hvězdárny nebo školním dvoře raketu na kapalné pohonné látky! ...a odstartujeme závod o nejdelší let. Vážně!

Po dosažení pomyslné oběžné dráhy si povíme, jak ve stavu beztíže ne vždy jednoduše řešit běžné úkony každodenního života a záhy nato zjistíme, kde všude a jak moc nám létání do vesmíru pomáhá u nás na Zemi.

Organizační informace a možnosti objednávky

Akci je možné pořádat jak v našem areálu, tak přímo u Vás ve škole. Termín je možné dohodnout telefonicky, e-mailem nebo osobně na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Kontaktní osoba: Tomáš Pečiva (telefon - 571 611 928, e-mail - tpeciva@astrovm.cz).

Vstupné činí 30,- Kč na osobu při minimálním počtu 20 účastníků. Při nižších počtech na základě domluvy.

Více o českém kosmickém roku na http://www.czechspaceyear.com/