25.09.2018
Letní putování vesmírem 2018

Je již tradicí, že s odcházejícím létem se ohlédneme zpět a hodnotíme proběhlé události. K nim patří i astronomické tábory pro děti od 7 do 15 let věku, které na hvězdárně pořádáme desítky let. Letošní skladba táborů byla následující: v červenci pobytový astronomický tábor a v srpnu příměstský tábor.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » WEB hvězdárny součástí českého kulturního dědictví

WEB hvězdárny součástí českého kulturního dědictví

15.09.2009

V květnu 2008 zprovoznila Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. nové internetové stránky. Ve spolupráci s odbornými pracovníky hvězdárny je navrhla a vytvořila společnost WebConsult.cz – Internet & Marketing, s. r. o. Postupně byly internetové stránky zaplněny aktuálními informacemi pro naše návštěvníky, ale i další zájemce o astronomii. Najdete zde nejen přehled akcí, které jsme pro Vás připravili, ale také přehled zajímavých informací z astronomie, kosmonautiky, meteorologie apod.

Díky vyšší technické úrovni stránek a hlavně díky kvalitnímu obsahu, který pravidelně aktualizují pracovníci hvězdárny, se zvýšilo hodnocení Google Pagerank na hodnotu 6. Co to znamená? Zjednodušeně řečeno, Pagerank je číslo, které vyjadřuje, jak vyhledávač Google hodnotí každou stránku, kterou zná. Pagerank nabývá hodnot od nuly do deseti. „Šestka už je taková nižší šlechta. Mít web s hlavní stránkou s pagerankem 6 v českém prostředí zpravidla vyžaduje vytrvalé úsilí či výjimečný nápad.“ (viz například http://pagerank.yuhu.cz/).

Počátkem září 2009 se na nás obrátili pracovníci oddělení archivace webu Národní knihovny České republiky. Sdělili nám, že námi vydávané internetové stránky https://www.astrovm.cz vyhodnotili jako kvalitní zdroj informací, který by měl být uchován do budoucna a stát se součástí českého kulturního dědictví. V praxi to znamená, že obsah našeho webu bude několikrát ročně archivován a zůstane tak uchován i pokud by byla činnost stránek v budoucnu ukončena. Záznam o stránkách se stane součástí katalogu Národní knihovny a bude zařazen do České národní bibliografie.

Toto je pro nás velmi potěšitelná informace, která nás navíc zavazuje k ještě lepší práci nejen v oblasti internetové prezentace a webových stránek. Na nás nyní bude, aby se kvalita webu i nadále udržovala na vysoké úrovni, abychom si uchovávání obsahu našich internetových stránek se snadno zapamatovatelným názvem www.astrovm.cz jako součásti českého kulturního dědictví zasloužili.

Na závěr ještě připomeňme, že Hvězdárna Valašské Meziříčí slouží široké veřejnosti již od roku 1955. Ve své činnosti navázala na soukromou Ballnerovu hvězdárnu z roku 1929, která je nedílnou součástí areálu hvězdárny.