01.06.2022
Klub nadaných dětí ve školním roce 2022/2023

Od září 2022 bude Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. nabírat nové zájemce do Klubu nadaných dětí, který zde funguje pod záštitou Dětské mensy již od roku 2019.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Projekty » Realizované projekty » Společně do stratosféry » Akce a události projektu SdS » Motivační besedy na slovenských školách

Motivační besedy na slovenských školách

Besedy Společně do stratosféry – aneb dotkněte se vesmíru jsou určeny jak nejvyšším ročníkům základních škol, tak především školám středním. Besedy jsou rozděleny do tří hlavních částí. Úvod poskytne základní informace o problematice spojené s prostředím stratosféry. Volně popisuje, kde se tato část atmosféry nachází, co v ní můžeme očekávat a jak moc se podobá kosmickému prostoru.

Navazující druhá část je věnována popisu již zkonstruované a několikrát vypuštěné stratosférické sondy, včetně popisu jednotlivých částí a jejich významu vzhledem k určování polohy, měření veličin v okolním prostředí a následnému dohledání po přistání.

Poslední část je již čistě motivační a předkládá studentům k nahlédnutí jak až daleko lze s kosmonautikou zajít. Jako vhodný začátek se proto nabízí vymyslet, či zkonstruovat vlastní nápad, experiment, či zařízení ke zkoumání „vesmíru“ a vypustit jej společně s námi v rámci studentských letů.

S motivační besedou navštívíme například Makov, Vysokou nad Kysucou, Trenčín či Kysucké Nové Mesto.