13.06.2019
Klub nadaných dětí

Od září 2019 zahájí na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o. svoji činnost Klub nadaných dětí pod záštitou Mensy ČR. Přihlášky do klubu bude možné zaslat nebo osobně předat na hvězdárně již během prázdnin, první setkání zájemců o klub bude v sobotu 14. září 2019 ve 14:00 hodin na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Projekty » Realizované projekty » Společně do stratosféry » Akce a události projektu SdS » Motivační besedy na slovenských školách

Motivační besedy na slovenských školách

Besedy Společně do stratosféry – aneb dotkněte se vesmíru jsou určeny jak nejvyšším ročníkům základních škol, tak především školám středním. Besedy jsou rozděleny do tří hlavních částí. Úvod poskytne základní informace o problematice spojené s prostředím stratosféry. Volně popisuje, kde se tato část atmosféry nachází, co v ní můžeme očekávat a jak moc se podobá kosmickému prostoru.

Navazující druhá část je věnována popisu již zkonstruované a několikrát vypuštěné stratosférické sondy, včetně popisu jednotlivých částí a jejich významu vzhledem k určování polohy, měření veličin v okolním prostředí a následnému dohledání po přistání.

Poslední část je již čistě motivační a předkládá studentům k nahlédnutí jak až daleko lze s kosmonautikou zajít. Jako vhodný začátek se proto nabízí vymyslet, či zkonstruovat vlastní nápad, experiment, či zařízení ke zkoumání „vesmíru“ a vypustit jej společně s námi v rámci studentských letů.

S motivační besedou navštívíme například Makov, Vysokou nad Kysucou, Trenčín či Kysucké Nové Mesto.