22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Projekty » Realizované projekty » KOSOAP » Akce a události KOSOAP » Koordinační setkání projektu KOSOAP

Koordinační setkání projektu KOSOAP

Dne 10. května 2011 se uskutečnilo koordinační setkání projektových týmů komplementárních projektů KOSOAP. Setkání se konalo na pracoviště partnera projektu, na půdě Kysucké hvězdárny v Kysuckom Novom Meste. Úkolem setkání bylo především naplánování a časová i prostorová koordinace blížících se akcí projektu. Celkem se setkání účastnilo 7 členů projektových týmů obou partnerů.

Cílem koordinačního setkání bylo podrobnější vzájemné seznámení se stavem realizace projektu (zejména jeho investičních částí) a přípravou akcí včetně potřebného technického vybavení.

Svého slovenského partnera jsme informovali o dokončení rekonstrukce bývalé sluneční laboratoře Hvězdárny Valašské Meziříčí, která byla v rámci projektu KOSOAP přebudována na malou učebnu s potřebným technickým vybavením (rekonstrukce, galerie). Provedené úpravy umožní naplnění cílů projektu při popularizaci, výuce a vlastní práci žáků a studentů, jakož dalších zájemců z řad členů astronomických kroužků atd. Zástupce Kysucká hvezdárně v Kysuckom Novom Meste byl pozván na slavnostní otevření nově zbudované učebny, které se uskuteční 17. května (pozvánka).

Podrobná rozprava vyla věnována plánu dalších aktivit projektu, především časovému harmonogramu a náplni trojice vzdělávacích soustředění 'Pozorujme společně'. Bylo rozhodnuto o specializované náplni jednotlivých soustředění a byly dohodnuty předběžné podzimní termíny jejich konání.

Dále bylo dohodnuto datum konání 'Studijní cesty' odborných pracovníků a studentů zaměřené na odborné pozorovatelské programy na hvězdárnách příhraničních regionů SR-ČR. Studijní cesta odborných pracovníků hvězdáren by seměla uskutečnit koncem června, definitivní program bude upresněn.

NásledujícíZpět
Koordinační setkání

Koordinační setkání projektu KOSOAP v Kysuckom Novom Meste 10. května 2011.