22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Program » Projekty » Realizované projekty » KOSOAP » Akce a události KOSOAP » Nová specializovaná učebna se slavnostně otevírá

Nová specializovaná učebna se slavnostně otevírá

Učebna byla rekonstruována z prostor staré sluneční laboratoře a archivu v rámci mikroprojektu spolufinancovaného z OP Přeshraniční spolupráce SR-ČR s názvem Kooperující síť v oblasti astronomických odborně-pozorovatelských programů (CZ/FMP.03/0117), jehož partnerem je Kysucká hvězdáreň v Kysuckom Novom Meste.

Rekonstrukce učebny byla zahájena počátkem tohoto roku tak, abychom zajistili její dokončení do konce měsíce května. To se podařilo. Rekonstrukce starších a pro veřejnost nevyužívaných prostor spočívala ve vybourání dřevotřískové příčky, vystěhování veškerých skladovaných věcí, vybourání nových vstupních dveří, v opravě omítek, provedení nové elektroinstalace, zhotovení podhledů pro instalaci vhodných svítidel a v celé řadě dalších drobných stavebních pracech. Pak přišlo na řadu vybavení učebny odpovídající technikou a nábytkem. To vše, i trochu více, se podařilo do termínu stihnout.

Slavnostní otevření specializované učebny v budově odborného pracoviště Hvězdárny Valašské Meziříčí, p. o. se uskuteční 17. května 2011 od 10:00 hodin.

Nová učebna, která nám dlouhé roky citelně chyběla, je určena pro další prohlubování vzájemné spolupráce se slovenskými partnery v oblasti odborného a specifického vzdělávání a rozvoji přeshraniční spolupráce v oblasti astronomických odborně-pozorovatelských programů.

Slavnostního otevření a představení učebny se zúčastní mimo jiné i čelní představitelé Zlínského kraje včetně náměstka hejtmana a radního odpovědného za kulturu, cestovní ruch a církve pana Jindřicha Ondruše a zástupců partnerských organizací. Kromě představení moderní učebny nabídneme v případě příznivého počasí možnost netradičního pozorování Slunce přes speciální dalekohledy, pozorování slunečního spektra a krátkou exkurzi areálem hvězdárny.

Za projektový tým Libor Lenža, ředitel
Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o.