22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Odborná činnost » Meteorologie » Souhrn dat od roku 1957

Souhrn dat od roku 1957

Na této stránce uvádíme měsíční přehled vybraných meteorologických prvků od roku 1957 - od počátků meteorologických měření a pozorování na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Počasí a jeho změny jsou sledovány a diskutovány v poslední době stále více a více v souvislosti se zmiňovanými změnami klimatu. Proto jsme se rozhodli uveřejnit a nadále aktualizovat tento přehled, aby si mohl každý, kdo má zájem, udělat vlastní obrázek. Upozorňujeme, že se jedná o řadu pozorování "pouze" něco málo přes 60 let.

Data jsou vlastnictvím Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ), s jehož laskavým svolením uvedené přehledy uveřejňujeme.

Kromě toho lze nalézt podrobnější data vybraných meteorologických prvků (denní nebo měsíční) pro libovolný den v letech 1961 - 2019 přímo na stránkách ČHMÚ. Po zadání adresy http://portal.chmi.cz/historicka-data/pocasi/zakladni-informace vyberete z nabídky "Denní", resp. "Měsíční data" a potom možnost " Denní/Měsíční data dle z. 123/1998 Sb.", vyberete příslušný prvek, potom vyberte ze seznamu kraj a stanici a data stáhnete ve formátu CSV.

Přehledy budou v tomto roce (2020) postupně doplňovány po skončení příslušného měsíce.

Nyní jsou dosupné za měsíce:

LEDEN

ÚNOR