27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Odborná činnost » Knihovna hvězdárna

Knihovna hvězdárna

KNIHOVNA HVĚZDÁRNY VALAŠSKÉ MEZIŘÍČÍ

Hvězdárna Valašské Meziříčí provozuje knihovnu od roku 1955. Její vznik byl vynucen existencí sbírky knihovních dokumentů, která pochází z činnosti Antonína Ballnera (1900-1972), Astronomické sekce Muzejní společnosti ve Valašském Meziříčí (1944-1949) a Astronomické sekce Městského muzea (1949-1955). Dále pak tento historický fond obsahuje sbírku knihovních dokumentů astronoma Karla Nováka (1887-1958) a Mgr. Antonína Vítka CSc. (1940-2012) a rukopisy z vydavatelské činnosti hvězdárny. Specializovaný knihovní fond začal vznikat v roce 1955 a je kontinuálně rozšiřován až do současnosti jeho zaměření a vyjadřuje potřeby hvězdárny.

PŘÍSTUPNOST

Studovna knihovny je otevřena vždy každé pondělí od 11.00 do 14.00 hod. Výpůjčky pouze absenčně ve studovně viz. knihovní řád. Výluky v provozu: státem uznané svátky a provozní záležiitosti hvězdárny. Kontakt na studovnu: knihovna@astrovm.cz. Adresa knihovny: Hvězdárna Valašské Meziříčí p.o., Vsetínská 941/78, Valašské Meziříčí 756 62.

KATALOG

AUTOR: PROBÍHÁ ÚDRŽBA DATABÁZE
NÁZEV: PROBÍHÁ ÚDRŽBA DATABÁZE
KLÍČOVÉ SLOVO: PROBÍHÁ ÚDRŽBA DATABÁZE

V době údržby anebo technického znepřístupnění databáze adresujte své požadavky na uvedený email: knihovna@astrovm.cz

DOKUMENTY

Knihovna je zřízena na základě rozhodnutí zastupitelstva Zlínského kraje č. ze dne a je uveden jako dodatek č.6. zřizovací listiny. Knihovna hvězdárny Valašské Meziříčí byla zapsána do seznamu veřejných knihoven vedených Ministerstvem kultury České republiky pod číslem 6617/2019.

Knihovní řád (pdf)