22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Odborná činnost » Knihovna hvězdárna

Knihovna hvězdárna

KNIHOVNA HVĚZDÁRNY VALAŠSKÉ MEZIŘÍČÍ

Hvězdárna Valašské Meziříčí provozuje knihovnu od roku 1955. Její vznik byl vynucen existencí sbírky knihovních dokumentů, která pochází z činnosti Antonína Ballnera (1900-1972), Astronomické sekce Muzejní společnosti ve Valašském Meziříčí (1944-1949) a Astronomické sekce Městského muzea (1949-1955). Dále pak tento historický fond obsahuje sbírku knihovních dokumentů astronoma Karla Nováka (1887-1958) a Mgr. Antonína Vítka CSc. (1940-2012) a rukopisy z vydavatelské činnosti hvězdárny. Specializovaný knihovní fond začal vznikat v roce 1955 a je kontinuálně rozšiřován až do současnosti jeho zaměření a vyjadřuje potřeby hvězdárny.

PŘÍSTUPNOST

Studovna knihovny je otevřena vždy každé pondělí od 11.00 do 14.00 hod. Výpůjčky pouze absenčně ve studovně viz. knihovní řád. Výluky v provozu: státem uznané svátky a provozní záležiitosti hvězdárny. Kontakt na studovnu: knihovna@astrovm.cz. Adresa knihovny: Hvězdárna Valašské Meziříčí p.o., Vsetínská 941/78, Valašské Meziříčí 756 62.

KATALOG

AUTOR: PROBÍHÁ ÚDRŽBA DATABÁZE
NÁZEV: PROBÍHÁ ÚDRŽBA DATABÁZE
KLÍČOVÉ SLOVO: PROBÍHÁ ÚDRŽBA DATABÁZE

V době údržby anebo technického znepřístupnění databáze adresujte své požadavky na uvedený email: knihovna@astrovm.cz

DOKUMENTY

Knihovna je zřízena na základě rozhodnutí zastupitelstva Zlínského kraje č. ze dne a je uveden jako dodatek č.6. zřizovací listiny. Knihovna hvězdárny Valašské Meziříčí byla zapsána do seznamu veřejných knihoven vedených Ministerstvem kultury České republiky pod číslem 6617/2019.

Knihovní řád (pdf)