25.09.2018
Letní putování vesmírem 2018

Je již tradicí, že s odcházejícím létem se ohlédneme zpět a hodnotíme proběhlé události. K nim patří i astronomické tábory pro děti od 7 do 15 let věku, které na hvězdárně pořádáme desítky let. Letošní skladba táborů byla následující: v červenci pobytový astronomický tábor a v srpnu příměstský tábor.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Odborná činnost » Meteorologie

Meteorologie

Jelikož astronomové ke své práci potřebují pouze specifický typ počasí, je jasné, že zájem o hvězdy je odedávna spojen se sledováním jevů mezi nebem a zemí – tedy v zemské atmosféře. Odborně se tomu říká meteorologie a aktuální stav atmosféry je počasí.

Sledování počasí na Hvězdárně Valašské Meziříčí probíhá prostřednictví klimatologické (meteorologické) stanice Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMU, www.chmi.cz), a to již déle než 50 let. O její historii a měnících se metodách měření se můžete více dozvědět na stránce věnované meteostanici.

V současnosti pracuje tato stanice automaticky a máte možnost si tak prohlédnout údaje o aktuálním počasí ve Valašském Meziříčí (v podobě mapy, kterou na základě údajů ze stanic připravuje ČHMU). Více informací naleznete opět na samostatné stránce nazvané aktuální počasí.

Za dobu existence klimatologické stanice ČHMÚ na Hvězdárně Valašské Meziříčí zde byla zaznamenána řada meteorologických rekordů, poslední aktualizace proběhla v květnu roku 2012.