27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky
Noc vědců 2012 [08.10.2012]

V pátek 28. září se Hvězdárna Valašské Meziříčí opět připojila k celoevropské akci pořádané každoročně pod názvem Noc vědců. Pracovníci hvězdárny připravili pro zájemce bohatý program, který měl za úkol přiblížit všem krásy astronomie a její historii na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

V sobotu 29. 9. 2012 oslavovaly České dráhy 120. výročí zprovoznění místní železniční trati mezi Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm. Hvězdárna Valašské Meziříčí byla při této příležitosti mimořádně otevřena pro veřejnost, v blízkosti vlakového nádraží byly instalovány přenosné dalekohledy k pozorování Slunce.

Stručné informace o realizovaném astropraktiku pro žáky kolektivního člena VAS, Základní školy Mařádkova v Opavě.

Prohlédněte si pěkné fotografie a nechejte se inspirovat.

Po více jak dvou měsících inteznivní práce byla na konci srpna dokončena 1. etapa rekonstrukce hlavní budovy Hvězdárny Valašské Meziříčí. Podívejte se, jakými změnami prošla naše hlavní budova.

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. vypisuje pro školní rok 2012/13 astronomické kroužky pro mládež od 11 let až po dospělé.

Pokud Vás zajímá jako pokračuje rekonstrukce hlavní budovy, máte možnost se prostřednictívm našich webových stránek průběžně seznamovat s postupem prací i obrazovou dokumentací této důležité investiční akce.

Děti z celkem dvanácti tříd v rozmezí od prvního do devátého ročníku tří měst Zlínského kraje (Uherský Brod, Valašské Meziříčí a Zlín) měly možnost se během měsíce května seznámit díky programu digitálního planetária zakoupeného v rámci projektu Obloha na dlani partnerskou Hvězdárnou v Partizánskom s aktuálním děním na denní a noční obloze a s jednotlivými tělesy sluneční soustavy.

Šest dnů v řadě se přepisovaly hodnoty maximálních teplot ve 2m ve stínu naměřených na meteorologické stanici v areálu Hvězdárny Valašské Meziříčí, která zahájila provoz roku 1957. Teplotou 30,7 °C se stal první máj také prvním tropickým dnem roku 2012.

Vzhledem k odkladu zahájení prací na rekonstrukci hlavní budovy hvězdárny přijímáme i nadále objednávky na návštěvy školních kolektivů, prozatím na měsíc květen.

Zároveň probíhají podle běžného programu také večerní pozorování pro veřejnost.

Od 1. dubna 2012 započala Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. s realizací projektu Astronomie seniorům, který je finančně podporován Ministerstvem kultury v rámci dotačního programu Podpora rozvoje zájmových kulturních - mimouměleckých aktivit. Základní myšlenku, cíle a jednotlivé aktivity projektu jsou uvedeny na webových stránkách Hvězdárny Valašské Meziříčí, p. o.  v sekci Projekty.