13.06.2019
Klub nadaných dětí

Od září 2019 zahájí na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o. svoji činnost Klub nadaných dětí pod záštitou Mensy ČR. Přihlášky do klubu bude možné zaslat nebo osobně předat na hvězdárně již během prázdnin, první setkání zájemců o klub bude v sobotu 14. září 2019 ve 14:00 hodin na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky

I přes to, že vyškovská hvězdárna loni oslavila 40 let své existence, byla její činnost - především otevřenost a vstřícnost školám a veřejnosti - značně omezená. V současnosti se karta obrací a hvězdárna má své brány dokořán pro každého. Hvězdárna Valašské Meziříčí byla mile překvapena a bez váhání kývla na prosbu o ukázku výukových programů pro školy, která proběhla ve Vyškově ve dnech 21. a 22. září 2011.

Prvé zo 'Vzdelávacích sústredení študentov' bolo realizované v priestoroch Hvezdárne vo Valašskom Meziříčí v dňoch 16.9.2011 až 18.9.2011. Zúčastnilo sa ho 15 študentov zo Slovenska a Čiech. Pod odborným vedením lektorov - pracovníkov prihraničných hvezdární sa venovali zaujímavej oblasti astronómie - medziplanetárnej hmote.

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. vypisuje pro školní rok 2011/2012 astronomické kroužky pro mládež od 11 let až po dospělé. Zahajovací schůzky se uskuteční ve dvou termínech, a to ve středu 7. září v 17:00 hodin a ve čtvrtek 8. září v 17:00 hodin.

Pokud vás zajímá jak probíhala návštěva A. Feustela ve Zlínském kraji můžete se podívat nejen na dvě fotogalerie, ale také si přečíst poněkud osobitý popis průběhu jeho návštěvy v tomto regionu.

Díky spolupráci Českých drah a Hvězdárny Valašské Meziříčí mohli lidé mířící první srpnový víkend vlakem taženým parní lokomotivou "Matěj" na vyhlášenou Karlovskou pouť pozorovat v železniční stanici Velké Karlovice, zastávka sluneční fotosféru a chromosféru. Že byl zájem jak o parní lokomotivu, tak o pozorování Slunce značný, se můžete přesvědčit ve fotogalerii.

Upozornění:

Upozorňujeme zájemce o astronomii, kteří se chystají navštívit večerní program Hvězdárny Valašské Meziříčí v pátek 5. srpna 2011, že hvězdárna bude uzavřena.

Základní informace a fotogalerie k zajímavé a velmi úspěšné akci pro veřejnost, tentokrát trochu netradičně až na Českomoravské vrchovině. Podívejte se jak letos oslavili obyvatelé i návštěvníci obce Tři Studně výročí vzniku nejmenšího náměstí v Evrospké unii.

Zatmění Měsíce [21.06.2011]

Až do poslední chvíle nebylo večer a v noci 15. června 2011 zřejmé, zda-li se v okulárech dalekohledů Hvězdárny Valašské Meziříčí, p. o. objeví červenošedý Měsíc ve stínu Země. K radosti naší a všech téměř 150 návštěvníků se po desáté hodině večerní oblačnost rozplynula a až do půlnoci jsme se mohli kochat zatměním Měsíce, dále pak planetou Saturn a souhvězdími letní oblohy.

Den dětí [21.06.2011]

V krásné nedělní odpoledne 5. června 2011 se pracovníci Hvězdárny Valašské Meziříčí zúčastnili každoročního dne dětí v parku zámku Kinských. Nabídli pozorování dalekohledy, odborný výklad, odpovědi na zvídavé otázky i drobné informační materiály.

V úterý 17. května 2011 úderem desáté hodiny dopolední byly slavnostně otevřeny vstupní dveře do specializované učebny, která vznikla rekonstrukcí nevyužívaných prostor staré sluneční laboratoře a archivu v objektu odborného pracoviště Hvězdárny Valašské Meziříčí, p. o.