16.09.2019
Astronomický kroužek 2019/2020

Ve středu 18.9.2019 v 15.30 hod se uskuteční na hvězdárně zahajovací schůzka astronomické kroužku pro všechny (téměř) příznivce denní a noční oblohy.

Před koncem prázdnin, v týdnu mezi 24. – 31. srpnem 2019, se na hvězdárně ve Valašském Meziříčí sešlo celkem 17 účastníků praktika pozorovatelů proměnných hvězd. Podobně jako v loňském roce se na letošním praktiku objevilo několik nováčků. Ale nebyly to úplní nováčci, neboť někteří z nich již prošli úpickou expedicí, takže o proměnných hvězdách už něco věděli.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Rekonstrukce 2017

Rekonstrukce 2017

Areál Hvězdárny Valašské Meziříčí, p. o. prochází od roku 2012 postupnou modernizací, která je zaměřena na odstranění havarijního stavu většiny budov v areálu. V roce 2012 jsme dokončili první etapu modernizace a oprav, která komplexně revitalizovala hlavní budovu hvězdárny. Poté jsme se věnovali v rámci projektu Brána do vesmíru rozvoji areálu a vybudování vzdělávacích pomůcek, expozic apod. V roce 2016 jsme pokračovali v odstraňování havarijních stavů dalších objektů.

Areál Hvězdárny Valašské Meziříčí

Na řadě byla druhá etapa, která obsahovala dokončení oprav hlavní budovy a komplexní revitalizaci budovy odborného pracoviště. Na rok 2017 byla přesunuta oprava a revitalizace systému pojezdu a pohonu centrální kopule na hlavní budově hvězdárny. Kromě toho jsme se ve spolupráci s Energetickou agenturou Zlínkého kraje pustili do přípravy zateplení provozně-technického objektu, který je nově využíván jako knihovna a pro další nezbytné provozní věci.

Podrobnější informace o realizovaných rekonstrukcích najdete na samostatných informačních stránkách:

1. Zateplení provozně-technického objektu hvězdárny
  2. Revitalizace centrální kopule hvězdárny

Zateplení provozně-technického objektu je spolufinancováno v rámci projektu č. CZ.05.5.18/0.0/0.0/15_019/0001540, z dotace OPŽP.