13.06.2019
Klub nadaných dětí

Od září 2019 zahájí na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o. svoji činnost Klub nadaných dětí pod záštitou Mensy ČR. Přihlášky do klubu bude možné zaslat nebo osobně předat na hvězdárně již během prázdnin, první setkání zájemců o klub bude v sobotu 14. září 2019 ve 14:00 hodin na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Vzdělávací areál Brána do vesmíru slavnostně otevřen

Vzdělávací areál Brána do vesmíru slavnostně otevřen

07.10.2014

Projekt Brána do vesmíru je jedním z klíčových projektů realizovaných Hvězdárnou Valašské Meziříčí, p. o., který je zaměřen nejen na rozvoj vzdělávacích metod a programů na základě nových modelů, ale i na rozvoj přeshraniční spolupráce v oblasti vzdělávání, včetně sdílení metodik a výměny zkušeností. Modely a expozice jsou určeny zejména pro vzdělávaní žáků a studentů, ale uplatnění najdou i v dalších aktivitách hvězdárny.

V areálu Hvězdárny Valašské Meziřičí díky projektu nově najdete např. analematické sluneční hodiny, model místního poledníku, ale také model Sluneční soustavy, či řez planetou Země. Z vnitřních expozic se jedná o novou expozici ve vstupní hale hlavní budovy hvězdárny věnovanou astronomii a menší expozici historických meteorologických přístrojů v Ballnerově hvězdárně. Nejnáročnější však byl tématicky geopark s názvem Jak vznikaly Karpaty umístěný v severní části areálu.

Více informací a obrázků ze slevnostního otevření najdete na webových stránkách projektu.