22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Kde nás najdete?

Kde nás najdete?

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p.o. se nachází na jižním okraji města Valašské Meziříčí, které patří do Zlínského kraje. Město se nachází v půvabné krajině na severovýchodní Moravě mezi Moravskoslezskými Beskydami, Hostýnskými a Vsetínskými vrchy v místě, kde se stékají dvě Bečvy – Vsetínská a Rožnovská.

Zimní pohled na areál Hvězdárny Valašské Meziříčí

Pro zajímavost: První písemná zmínka o Valašském Meziříčí pochází z roku 1297 ve spojitosti se zemanem Vršem z Meziříčí.

Rozhodnete-li se pro návštěvu Hvězdárny Valašské Meziříčí, najdete ji na kopci zvaném Stínadla (poblíž nemocnice). Pokud přijedete do Valašského Meziříčí vlakem či autobusem, dejte se nejkratším směrem do kopce – ve městě je dostatek informačních tabulí, které vás ke hvězdárně spolehlivě dovedou. Je možné také využít Městskou hromadnou dopravu – linka č. 6 (zastávka „U nemocnice“).

Přijedete-li osobním autem ve směru od Vsetína, pak hvězdárna stojí na kopci na jižním okraji města, po vaší levé ruce (proti nemocnici). Jestliže přijedete z opačného směru, projedete přes Valašské Meziříčí směrem na Vsetín (po ulici Vsetínská), a potom budete mít hvězdárnu po vaší pravé ruce, hned po výjezdu na kopec Stínadla. Před hvězdárnou je omezený počet parkovacích míst, ale využít můžete také parkoviště před nedalekou nemocnicí.