01.06.2022
Klub nadaných dětí ve školním roce 2022/2023

Od září 2022 bude Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. nabírat nové zájemce do Klubu nadaných dětí, který zde funguje pod záštitou Dětské mensy již od roku 2019.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Odborná činnost » Meziplanetární hmota » Meteorické roje » Stanice Otrokovice

Stanice Otrokovice

Stanice Otrokovice je vybavena jednou kamerou KPF131HR, která směřuje severním směrem s azimutem 0 stupňů. Kamera využívá CCD čip Sony Super HAD II o velikosti 1/3“ s rozlišením 582x500 px a citlivostí 0,002 lx v BW režimu. Velikost zorného pole kamery je 75x60 stupňů s využitím objektivu Tokina (f=2,8-8 mm, F/0,98). Pro převod signálu z analogového na digitální je využito A/D převodníku Dazzle DVC 101, pro zachycení a zpracování meteorů se využívá software UFO Capture a UFO Analyzer. Je tak společně se stanicí Zlín důležitým článkem pro zajištění drah vícestaničních meteorů pro spektrograf ve Valašském Meziříčí. Kamera je umístěna ve dvoře rodinného domu a jejím zřizovatelem je Michal Čechmánek.