27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Odborná činnost » Meziplanetární hmota » Meteorické roje » Stanice Maruška

Stanice Maruška

Tato stanice se nachází na meteorologické stanici ČHMÚ Maruška v Hostýnských vrších. Opět se sestává ze dvou kamer stejného typu KPF131HR.

Kamera označovaná jako Maruška SE míří na jihovýchod s azimutem 135 stupňů a je v činnosti od června 2012. O čtyři měsíce později, v říjnu 2012, byla nainstalována i druhá kamera stanice Maruška SW, jejíž zorné pole míří na jihozápad s azimutem 225 stupňů. Obě kamery využívají CCD čip Sony Super HAD II o velikosti 1/3“ s rozlišením 582x500 px a citlivostí 0,002 lx v BW režimu. Velikost zorných polí obou kamer je 75x60 stupňů s využitím objektivů Goyo (f=3-8 mm, F/0,95).

Kamery jsou umístěny do krytů odolných proti povětrnostním vlivům, které jsou jinak určeny pro bezpečnostní kamerové systémy. Kamery se spouští automaticky v přednastaveném čase, pro převod signálu z analogového na digitální je využito A/D převodníku Dazzle DVC 101