27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Odborná činnost » Meziplanetární hmota » Meteorické roje » Stanice AGO Modra

Stanice AGO Modra

Kamera umístěná na observatoři AGO na Slovensku. Je v provozu od října 2009 a jedná se o celooblohovou digitální kameru DMK41AU s rozlišením 1280x960 pixelů, tedy s vyšším rozlišením než v případě běžných stanic s užším zorným polem. Limitní magnituda hvězd +5,5 mag, meteorů do +3,5 mag. Použitý je objektiv typu "rybí oko" Canon 2,4/15 mm, zesilovač jasu obrazu Mullard a zobrazovací objektiv Meopta 1,9/16 mm. Stanice je plně automatická, v kompaktním plastovém obalu, elektronicky ovládané komponenty jsou řízeny elektronikou a procesorem (P. Zigo). Ještě před tím zde však byla kamera Watec 902 H2 Ultimate.

Zřizovatelem stanice je AGO (Astronomicko geofyzikálne observatorium UK Bratislava) Modra. Tato stanice je součástí sítě SVMN (Slovak VideoMeteor Network) a jedná se tedy o profesionální stanici.

Díky této stanice započala spolupráce mezi jednotlivými sítěmi a to v červenci 2009, kdy se podařilo získat první dráhu meteoroidu výměnou dat mezi amatérskou stanicí Bratislava-Cukrová (CEMeNt) a celooblohovou kamerou stanice AGO.