27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Odborná činnost » Meziplanetární hmota » Meteorické roje » Stanice Kroměříž

Stanice Kroměříž

Stanice Kroměříž se nachází na lodžii panelového domu v okrajové části města Kroměříž. Stanice disponuje dvěma kamerami, jejich zorná pole míří severovýchodním (azimut 50 stupňů) a jihovýchodním (azimut 115 stupňů) směrem.

Obě kamery mají označení KPF131HR, stejně jako u jiných stanic se jedná se o běžné CCTV kamery určené pro zabezpečovací objektů. Obě kamery využívají CCD čip Sony Super HAD II o velikosti 1/3“ s rozlišením 582x500 px a citlivostí 0,002 lx v BW režimu. Velikost zorných polí obou kamer je 75x60 stupňů s využitím objektivů Goyo (f=3-8 mm, F/0,95). Pro převod signálu z analogového na digitální je využito A/D převodníku Dazzle DVC 101, pro zachycení a zpracování meteorů se využívá software UFO Capture a UFO Analyzer.

Jihovýchodní kamera je v činnosti od října 2011, severovýchodní pak od ledna 2012. Kamery jsou umístěny do krytů odolných proti povětrnostním vlivům, které jsou jinak určeny pro bezpečnostní kamerové systémy.
Jedná se o ryze amatérskou stanici, kterou spravuje Jakub Koukal, stejně jako stanice Maruška a Bílý Kříž. Všechny patří do sítě CEMeNt.