27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Odborná činnost » Meziplanetární hmota » Meteorické roje » Stanice Bílý Kříž

Stanice Bílý Kříž

Stanice Bílý Kříž je umístěna na výzkumné stanici AV ČR. Na stanici je umístěna analogová kamera KPF131HR s CCD čipem o velikosti 1/3“.

Kamera funguje od července 2012 se zorným polem v jižním směru s azimutem 195 stupňů. Výhodnost této stanice spočívá ve vyšší nadmořské výšce (891 m.n.m.), která zaručuje její provoz i během podzimních a zimních inverzních situací v nížinách. Kamera využívá CCD čip Sony Super HAD II o velikosti 1/3“ s rozlišením 582x500 px a citlivostí 0,002 lx v BW režimu. Velikost zorného pole kamery je 75x60 stupňů s využitím objektivu Tokina (f=2,8-8 mm, F/0,98).

Pro převod signálu z analogového na digitální je využito A/D převodníku Dazzle DVC 101, pro zachycení a zpracování meteorů se využívá software UFO Capture a UFO Analyzer.