16.09.2019
Astronomický kroužek 2019/2020

Ve středu 18. 9. 2019 v 15.30 hodin se uskuteční na hvězdárně zahajovací schůzka astronomického kroužku pro všechny (téměř) příznivce denní a noční oblohy.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Rekonstrukce 2012 » Co je nového » První týden rekonstrukce za námi

První týden rekonstrukce za námi

První týden rekonstrukce hlavní budovy Hvězdárny Valašské Meziříčí byl ve znamení rozebírání starých konstrukcí. Pracívníci realizační firmy začali paralelně rozebírat dodatečné přisklení na prosklenných plochách ve vstupní hale hvězdárny, a to nejen v přízemí objektu, ale také v jeho nástavbě.

Nejvíce práce zatím stálo postupné rozebírání vrstev stávající střechy hlavní budovy, kde bylo nutno nejprve odstranit vegetační vrstvu. Z ní bylo potřeba část sejmout tak, aby bylo možné rostliny použít po rekonstrukci na znovu osazení zelené střechy. Ta se v praxi z hlediska astronomického a pozorovatelského ukázala jako výborné a funkční řešení, které zabraňovalo neklidu v bezprostřední blízkosti pozorovatelských kopulí díky sálání naakumulovaného tepla z letních horných dnů.

Bohužel netěsnost hydroizolační vrstvy této střechy a některé špatně vyřešené detaily olechování atiky střechy hlavní budovy postupně způsobily výraznou degradaci omítek na jižní fasádě. Proto bylo přikročeno k jejich částečnému otlučení tak, aby po skončení rekonstrukce bylo možné na části povrchu nanést novou břízolitovou omítku v původní textuře a barvě, a tím vrátit celé budově její jedinečný vzhled.

Jak to všechno probíhalo se můžete podívat alespoň na části pořízení fotodokumentace.

Fotopříloha

Demontáž dodatečného přisklení v hlae hlavní budovy.

Postupné odkrývání vrstev zelené střechy.

Na řadu přišla i stará omítka, kterou nahradí speciální tepelně izolační materiály.

Přistavení kontejneru na stavební odpad.

Demontáž nezvyklého střešního pláště pokračuje.

Odstranění staré omítky z nástavby objektu.

Odkrývání střechy pokračuje.

Odvoz odkrytého materiálu střechy.

Odstranění omítek předcházelo prověření částí, které drží jak mají.

Konečně jsem se dostali nad nopovou fólii nad hydroizlací.

Po krátkém dešti to nebyla příliš snadná práce.

Na střeše bylo opravdu rušno.

Špatný stav omítky jižní fasády jsme předpovídali, ale skutečnost byla horší.

Detailní pohled na poškozené výztuže na jižní fasádě.

Práce na jižní fasádě.

Poslední detaily a na střeše zůstane jen hydroizolace s tepelně izolační vrstvou.

25.06.2012