01.06.2022
Klub nadaných dětí ve školním roce 2022/2023

Od září 2022 bude Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. nabírat nové zájemce do Klubu nadaných dětí, který zde funguje pod záštitou Dětské mensy již od roku 2019.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Zatmění Slunce jsme nakonec viděli!

Zatmění Slunce jsme nakonec viděli!

05.01.2011

Hned 4. ledna 2011 se nad našimi hlavami odehrál jeden z nejzajímavějších astronomických úkazů tohoto roku – částečné zatmění Slunce, při kterém Měsíc zakryl téměř 80% slunečního kotouče. Úkaz jsme očekávali s patřičným napětím a obavami, neboť lednové počasí na Valašsku obvykle nepřeje astronomickým pozorováním.

Úkaz začínal krátce po osmé hodině ranní a již touto dobou se na hvězdárně začali scházet návštěvníci z řad veřejnosti, a to přesto že venku panoval tuhý mráz a sněžilo. Na exkurzi spojenou s pozorováním zatmění byly předem objednány i tři školní exkurze. Přestože časně ráno panovalo na Valašsku polojasno, v době začátku úkazu bylo skoro zataženo a obloha nevěstila nic dobrého.

Jak to nakonec dopadlo se můžete dočíst v sekci Mediální výstupy.