25.11.2018
Úspěšný projekt energetických úspor

V  roce 2017 byla provedena rekonstrukce (zateplení objektu a výměna výplní stavebních otvorů) provozně-technického objektu Hvězdárny Valašské Meziříčí, p. o., který slouží jako zázemí hlavních objektů hvězdárny, jako odborná knihovna a studovna odborných pracovníků a stážistů.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Letní putování vesmírem 2018

V červenci se hvězdárna na 10 dnů proměnila v astronomický tábor pro 16 dětí, které se zabývaly nočním a denním pozorováním oblohy, fyzikálními experimenty, jednoduchými výpočty, zábavnými hrami a sportovními dovednostmi. Náročný program doplnil výlet do Pevnosti poznání v Olomouci a návštěva zámku Kinských ve Valašském Meziříčí.

Na srpen jsme připravili týdenní příměstský astronomický tábor pro holky a kluky, co si ještě netroufli na noční oblohu a spaní na hvězdárně. Během jednoho týdne si vyzkoušeli programovat roboty, zkoumali vlastnosti látek, hráli hry a byli na výletě v Olomouci.

Touto cestou chci poděkovat kolegům z hvězdárny za nezištnou pomoc při realizaci obou astronomických táborů.