13.11.2020
Zákryty hvězd? Fascinující disciplína!

Stačí být ve správný čas na správném místě, a i pozorný amatér se může stát svědkem fascinující podívané. A když sledovaný úkaz navíc doloží kamerovým záznamem, může svým dílem přispět k bližšímu poznání nebeských objektů. Pozorování zákrytů hvězd je zkrátka vzrušující astronomická disciplína, a proto není divu, že Petr Zelený se jí věnuje bezmála třicet let.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Letní putování vesmírem 2018

V červenci se hvězdárna na 10 dnů proměnila v astronomický tábor pro 16 dětí, které se zabývaly nočním a denním pozorováním oblohy, fyzikálními experimenty, jednoduchými výpočty, zábavnými hrami a sportovními dovednostmi. Náročný program doplnil výlet do Pevnosti poznání v Olomouci a návštěva zámku Kinských ve Valašském Meziříčí.

Na srpen jsme připravili týdenní příměstský astronomický tábor pro holky a kluky, co si ještě netroufli na noční oblohu a spaní na hvězdárně. Během jednoho týdne si vyzkoušeli programovat roboty, zkoumali vlastnosti látek, hráli hry a byli na výletě v Olomouci.

Touto cestou chci poděkovat kolegům z hvězdárny za nezištnou pomoc při realizaci obou astronomických táborů.