13.06.2019
Klub nadaných dětí

Od září 2019 zahájí na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o. svoji činnost Klub nadaných dětí pod záštitou Mensy ČR. Přihlášky do klubu bude možné zaslat nebo osobně předat na hvězdárně již během prázdnin, první setkání zájemců o klub bude v sobotu 14. září 2019 ve 14:00 hodin na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Jak si hrát na vědce!

Jak si hrát na vědce!

10.03.2017

Dne 8. března 2017 se v učebně hvězdárny potkali pedagogové z mateřských škol z okolí Valašského Meziříčí a Nového Jičína (Zubří, Rybí, Kopřivnice). Cílem tohoto setkání bylo další vzdělávání tzv. DVPP (doplňkové vzdělávání pedagogických pracovníků).

Obsahem pak jednoduché experimenty (fyzikální), které lze provádět s dětmi od 2 let věku. Autorka tohoto akreditovaného školení Mgr. Dobromila Patáková z vyškovské hvězdárny jej nazvala „Jak motivovat předškolní děti v zájmu o přírodní vědy pomocí jednoduchých pokusů“. Seminář se na hvězdárně konal již podruhé.

Za poměrně složitým názvem se však skrývaly 4 hodiny teorie a praxe o tom, jak motivovat děti z mateřských škol k hraní si na vědce. Vzduch není jenom to, co dýcháme, ale i bezva prostředek k zjištění, že bez něj oheň nehoří a že v něm je i trochu kyslíku. Starý CD disk nepatří do koše, ale na stůl malých vědců pro experimenty se světlem. Do tohoto výčtu patří i výroba oxidu uhličitého z prášku na pečivo.

Cílem semináře, jak sama řekla autorka semináře, „je povzbudit pedagogy v další oblasti výchovy dětí, v podpoře poznání přírodních zákonitostí už od útlého věku“. Dle ohlasů jsou metodiky a samotné pokusy v pedagogické praxi mateřských škol využitelné. V závěrečné diskuzi se také paní učitelky pochlubily svými přístupy a pokusy, které realizují. Obohacení bylo oboustranné.

Vzdělávací program byl akreditován MŠMT v rámci systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků pod č. j. MSMT-655/215-1-201.