27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » 2015 - 60 let hvězdárny » HVĚZDÁRNA VALAŠSKÉ MEZIŘÍČÍ historie - současnost

HVĚZDÁRNA VALAŠSKÉ MEZIŘÍČÍ historie - současnost

2015 - 60 let od otevření hvězdárny pro veřejnost

Publikace vydaná u příležitosti připomenutí 60 let od otevření valašskomeziříčské hvězdárny pro veřejnost připomíná některé důležité momenty a osobnosti z těchto dějin organizace jak slovem, tak obrazem.

Publikace je rozdělena do dvou částí. První z nich se věnuje historii astronomické práce a hvězdáren na kopci Stínadla v jižní části města Valašské Meziříčí. Historie byla zpracována a informace byly získány dlouhodobým a systematickým studiem archivních i obrazových materiálů, kterému se věnoval odborný pracovník hvězdárny pan Mgr. Radek Kraus. Druhá část velmi stručně popisuje současnost Hvězdárny Valašské Meziříčí, příspěvkové organizace Zlínského kraje z pohledu technického vybavení, současných možností, astronomických pozorování, odborné i vzdělávací a popularizační činnosti.

Publikace v elektronické formě ke stažení (pdf, 2,1 MB)