22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Zvyky a symboly Vánoc na hvězdárně

A tak malí badatelé zjišťovali a koumali, proč rozkvete barborka, co je to vlastně to uhlí a kde se vzalo, jak složitá je cesta sněhové vločky z nebe na zem, kde vzala vlasatice „vlasy“, co je to za podivnou hvězdu, která padá z nebe a ještě nám splní přání. Vypátrali jsme, která hvězda se objeví na Štědrý den večer na obloze jako první a zodpověděli jsme spoustu nekonečných proč.

Když jsme toto všechno zvládli, zazvonili jsme na kouzelný zvoneček a přivolali tak vánoční hvězdárenské skřítky, kteří dětem donesli překvapení – výborný skřítkovský vánoční čaj a voňavé vánoční cukroví. Po malém občerstvení jsme společně tvořili nekonečný vánoční řetěz a spoustu nádherných hvězdiček a komet.

Během prosince jsme dětem uvařili litry čaje, rozdali kila cukroví, vystříhali, nakreslili, slepili a poskládali stovky vánočních ozdob. Odměnou nám byla nekonečná radost v dětských očích a příjemně strávené předvánoční chvilky s těmi nejmenšími návštěvníky.

Děkujeme obětavým paním cukrářkám, které pro děti napekly výborné linecké cukroví a sněhové pusinky, a Městu Valašské Meziříčí za finanční podporu.

Prosinec 2017 - Zvyky a symboly Vánoc na hvězdárně - program pro děti z MŠ