27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpoři a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Vydejte se s námi do stratosféry!

Vydejte se s námi do stratosféry!

27.04.2021

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru, který realizují Hvězdárna Valašské Meziříčí a Slovenská organizace pro vesmírné aktivity v těsné spolupráci s výzkumnými a inovačními týmy českých a slovenských studentů, vědců, inženýrů a dalších špičkových pracovníků. Speciální balóny vynesou do stratosféry experimenty, které mají ověřit účinky tamního prostředí na mikrořasy a na vznik nanočástic a prozkoumat fyzikální parametry ionosféry.

Projekt, jehož vrchol je plánován na podzim roku 2021, postupně představíme a jeho průběh zaznamenáme prostřednictvím série rozhovorů a článků, které vám nabídneme na tomto místě.

Stránku budeme průběžně doplňovat a aktualizovat.