25.11.2018
Úspěšný projekt energetických úspor

V  roce 2017 byla provedena rekonstrukce (zateplení objektu a výměna výplní stavebních otvorů) provozně-technického objektu Hvězdárny Valašské Meziříčí, p. o., který slouží jako zázemí hlavních objektů hvězdárny, jako odborná knihovna a studovna odborných pracovníků a stážistů.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Vulkanický prach nad Evropou na jaře 2009

Vulkanický prach nad Evropou na jaře 2009

16.04.2009

Asi si ještě vzpomenete na konec léta loňského roku, kdy nás překvapily vulkanické soumraky. Pachatelem tehdy byla aljašská sopka Kasatochi. Na jaře roku 2009 se situace opakuje. Tentokrát je za prach v atmosféře zodpovědný jiný vulkán na Aljašce – Mt. Redoubt. Kromě vulkanickým prachem zbarvených východů a západů Slunce, se zaprášení atmosféry projevuje třeba také na odstínu světla našeho souputníka Měsíce.

Více informací naleznete například v následujících odkazech - česky na serveru astro.cz se spoustou dalších odkazů a fotogalerií; anglicky na spaceweather.com nebo na stránkách americké organizace AVO (Alaska Volcano Observatory - avo.alaska.edu].

Pár zajímavých snímků naleznete také v naší fotogalerii, která bude průběžně doplňována. Poslední doplnění proběhlo 20.4. po barevném soumraku 19., který byl zachycen zde ve Valašském Meziříčí (viz galerie), ale také kamereámi sítě Humlnet (snímek).