25.11.2018
Úspěšný projekt energetických úspor

V  roce 2017 byla provedena rekonstrukce (zateplení objektu a výměna výplní stavebních otvorů) provozně-technického objektu Hvězdárny Valašské Meziříčí, p. o., který slouží jako zázemí hlavních objektů hvězdárny, jako odborná knihovna a studovna odborných pracovníků a stážistů.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Ptačí budky pro hvězdárnu

Ptačí budky pro hvězdárnu

04.04.2016

Celkem pět budek pro sýkory a jednu polobudku pro rehka domácího vyvěsili ke Dni ptactva mladí ochránci přírody z oddílu Falco ČSOP v areálu hvězdárny ve Valašském Meziříčí. Budky zhotovili učni ze Střední průmyslové školy stavební z Valašského Meziříčí, finančně akci podpořil Odbor životního prostředí našeho města.

S oddílovými dětmi jsme na hvězdárně již někdy v 90. letech budky vyvěšovali, ale je to už dávno, původní budky se rozpadly a v poměrně rozsáhlém komplexu zeleně, který obklopuje hvězdárnu, nemají ptáci hnízdící v dutinách v současnosti kde hnízdit. Kromě vyvěšení budek si děti nakreslily plánek zahrady s vyvěšenými budkami a pan ředitel Ing. Libor Lenža nás provedl venkovní geologickou expozicí, která je hlavní částí unikátní expozice „Jak vznikaly Karpaty“.

Hvězdárna Valašské Meziříčí se snaží parkový areál neustále rozvíjet tak, aby se stal oázou pro nejrůznější druhy rostlin a živočichů a zároveň sloužil jako mikroklimatický areál pro zachování přijatelných pozorovacích podmínek. I když v parku probíhá řada žádoucích, ale i nežádoucích změn (např. kůrovec), dlouhodobý záměr se daří naplňovat.

autor: Mirek Dvorský, Libor Lenža