13.06.2019
Klub nadaných dětí

Od září 2019 zahájí na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o. svoji činnost Klub nadaných dětí pod záštitou Mensy ČR. Přihlášky do klubu bude možné zaslat nebo osobně předat na hvězdárně již během prázdnin, první setkání zájemců o klub bude v sobotu 14. září 2019 ve 14:00 hodin na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Ptačí budky pro hvězdárnu

Ptačí budky pro hvězdárnu

04.04.2016

Celkem pět budek pro sýkory a jednu polobudku pro rehka domácího vyvěsili ke Dni ptactva mladí ochránci přírody z oddílu Falco ČSOP v areálu hvězdárny ve Valašském Meziříčí. Budky zhotovili učni ze Střední průmyslové školy stavební z Valašského Meziříčí, finančně akci podpořil Odbor životního prostředí našeho města.

S oddílovými dětmi jsme na hvězdárně již někdy v 90. letech budky vyvěšovali, ale je to už dávno, původní budky se rozpadly a v poměrně rozsáhlém komplexu zeleně, který obklopuje hvězdárnu, nemají ptáci hnízdící v dutinách v současnosti kde hnízdit. Kromě vyvěšení budek si děti nakreslily plánek zahrady s vyvěšenými budkami a pan ředitel Ing. Libor Lenža nás provedl venkovní geologickou expozicí, která je hlavní částí unikátní expozice „Jak vznikaly Karpaty“.

Hvězdárna Valašské Meziříčí se snaží parkový areál neustále rozvíjet tak, aby se stal oázou pro nejrůznější druhy rostlin a živočichů a zároveň sloužil jako mikroklimatický areál pro zachování přijatelných pozorovacích podmínek. I když v parku probíhá řada žádoucích, ale i nežádoucích změn (např. kůrovec), dlouhodobý záměr se daří naplňovat.

autor: Mirek Dvorský, Libor Lenža