27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Prázdninový program na hvězdárně

V rámci programu mají návštěvníci možnost prohlédnout si všechny objekty hvězdárny - původní Ballnerovu hvězdárnu z roku 1929, hlavní budovu z roku 1955, budovu odborného pracoviště z roku 1964 a všechny expozice vnitřní i venkovní. Ukážeme jim místa, kam běžně návštěvníky nepouštíme, představíme jim naše odborné programy - pozorování Slunce, proměnných a eruptivních hvězd a meziplanetární hmoty.

Za první prázdninový měsíc navštívilo hvězdárnu v rámci denních prohlídek více něž 200 návštěvníků, na večerním pozorování jsme jich pak přivítali téměř 150.

Během července jsme provedli také několik vzdělávacích programů pro děti na táborech a vyjeli jsme s večerním pozorováním do obcí.

Pro ty, kteří nás nestihli navštívit v červenci máme dobrou zprávu. V srpnu pokračujeme s denními prohlídkami i s večerním pozorováním. Pokud nám to počasí dovolí a budou příznivé pozorovací podmínky můžete se těšit např. na planetu Saturn i s prstenci, kulovou hvězdokupu M13 v souhvězdí Herkula, prstencocou mlhovinu M57 v souhvězdí Lyry, planetární mlhovinu Činka v souhvězdí Lištičky, otevřenou hvězdokupu Divoká kachna v souhvězdí Štítu, hvězdy Vega, Arcturus, dvojhvězdu Albireo a další objekty hvězdné oblohy.

Denní prohlídky začínají vždy v 9, 11, 13 a 15 hodin, večerní pozorování pak ve 21 hodin.