Zřizovatelem organizace je

05.01.2024
Činnost Klubu nadaných dětí ve školním roce 2023/2024

Klub nadaných dětí funguje na hvězdárně od roku 2019. Klub se každý nový školní rok otevírá pro nové zájemce, výjimkou byl hned první ročník, který se kvůli covidovým omezením protáhl na roky dva.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Prázdninový program na hvězdárně

V rámci programu mají návštěvníci možnost prohlédnout si všechny objekty hvězdárny - původní Ballnerovu hvězdárnu z roku 1929, hlavní budovu z roku 1955, budovu odborného pracoviště z roku 1964 a všechny expozice vnitřní i venkovní. Ukážeme jim místa, kam běžně návštěvníky nepouštíme, představíme jim naše odborné programy - pozorování Slunce, proměnných a eruptivních hvězd a meziplanetární hmoty.

Za první prázdninový měsíc navštívilo hvězdárnu v rámci denních prohlídek více něž 200 návštěvníků, na večerním pozorování jsme jich pak přivítali téměř 150.

Během července jsme provedli také několik vzdělávacích programů pro děti na táborech a vyjeli jsme s večerním pozorováním do obcí.

Pro ty, kteří nás nestihli navštívit v červenci máme dobrou zprávu. V srpnu pokračujeme s denními prohlídkami i s večerním pozorováním. Pokud nám to počasí dovolí a budou příznivé pozorovací podmínky můžete se těšit např. na planetu Saturn i s prstenci, kulovou hvězdokupu M13 v souhvězdí Herkula, prstencocou mlhovinu M57 v souhvězdí Lyry, planetární mlhovinu Činka v souhvězdí Lištičky, otevřenou hvězdokupu Divoká kachna v souhvězdí Štítu, hvězdy Vega, Arcturus, dvojhvězdu Albireo a další objekty hvězdné oblohy.

Denní prohlídky začínají vždy v 9, 11, 13 a 15 hodin, večerní pozorování pak ve 21 hodin.