13.06.2019
Klub nadaných dětí

Od září 2019 zahájí na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o. svoji činnost Klub nadaných dětí pod záštitou Mensy ČR. Přihlášky do klubu bude možné zaslat nebo osobně předat na hvězdárně již během prázdnin, první setkání zájemců o klub bude v sobotu 14. září 2019 ve 14:00 hodin na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Prázdninový program na hvězdárně

V rámci programu mají návštěvníci možnost prohlédnout si všechny objekty hvězdárny - původní Ballnerovu hvězdárnu z roku 1929, hlavní budovu z roku 1955, budovu odborného pracoviště z roku 1964 a všechny expozice vnitřní i venkovní. Ukážeme jim místa, kam běžně návštěvníky nepouštíme, představíme jim naše odborné programy - pozorování Slunce, proměnných a eruptivních hvězd a meziplanetární hmoty.

Za první prázdninový měsíc navštívilo hvězdárnu v rámci denních prohlídek více něž 200 návštěvníků, na večerním pozorování jsme jich pak přivítali téměř 150.

Během července jsme provedli také několik vzdělávacích programů pro děti na táborech a vyjeli jsme s večerním pozorováním do obcí.

Pro ty, kteří nás nestihli navštívit v červenci máme dobrou zprávu. V srpnu pokračujeme s denními prohlídkami i s večerním pozorováním. Pokud nám to počasí dovolí a budou příznivé pozorovací podmínky můžete se těšit např. na planetu Saturn i s prstenci, kulovou hvězdokupu M13 v souhvězdí Herkula, prstencocou mlhovinu M57 v souhvězdí Lyry, planetární mlhovinu Činka v souhvězdí Lištičky, otevřenou hvězdokupu Divoká kachna v souhvězdí Štítu, hvězdy Vega, Arcturus, dvojhvězdu Albireo a další objekty hvězdné oblohy.

Denní prohlídky začínají vždy v 9, 11, 13 a 15 hodin, večerní pozorování pak ve 21 hodin.