Zřizovatelem organizace je

30.11.2023
Astronomická olympiáda 2023/2024

V uplynulých dnes se členové astronomických kroužků hvězdárny pokusili uspět ve školním kole astronomické olympiády v kategoriích žáků 6. a 7. třída a 8. a 9. třída. Do tohoto vědomostního zápolení se zapojilo celkem 13 dětí s tím, že pro některé to bude zkouška tzv. nanečisto a skutečné vědomostní zápolení je bude čekat až v následujících letech.

30.11.2023
Hvězdárna, jak ji neznáte (1990-1991)

Seriál o hvězdárně, tak jak ji prožívali a zažívali naši předchůdci. V tomto díle nakoukneme do minulého století, kdy na počátku 90. let se zdálo, že hvězdárny zaniknou v rámusu rodícího se kapitalismu.

02.02.2023
Astronomická olympiáda

Na počátku ledna tohoto roku organizovala hvězdárna pro členy astronomického kroužku školní kolo astronomické olympiády v kategorii EF (8. a 9. třída.). Za necelých 60 minut museli její účastníci odpovědět na cca 20 otázek a vypočítat několik příkladů. Tak například museli znát termíny jako radiant, atmosférická refrakce anebo Langrandeův bod. Matematicky pak měli zvládnout  např. výpočet rychlosti vzdalování hvězdy.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Muzejní noc 2016

Muzejní noc 2016

09.06.2016

Hvězdáři ze Stínadel se i v letošním roce připojili k Muzejní noci ve Valašském Meziříčí, kterou organizovalo místní kulturní zařízení. Vrtkavé počasí pátečního večera neodradilo více jak 500 návštěvníků od prohlídky nebeské klenby, techniky a budov hvězdárny.

Nebeská klenba nabídla neobvyklou podívanou. Na jedné její části se odehrávaly atmosférické bouře s blesky a deštěm a na té druhé pak nádherně zářil Jupiter, ten se stal i námětem pozorování. Publikum mělo možnost navštívit budovu sluneční observatoře a Ballnerovu hvězdárnu.

Muzejní noc a další pořádané akce, jako například Den Země, chápeme jako jednu z možností spolupráce mezi hvězdárnou a městem Valašské Meziříčí.