16.09.2019
Astronomický kroužek 2019/2020

Ve středu 18. 9. 2019 v 15.30 hodin se uskuteční na hvězdárně zahajovací schůzka astronomického kroužku pro všechny (téměř) příznivce denní a noční oblohy.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Krteček letí znovu do vesmíru » KRTEČEK letí znovu do vesmíru

V sobotu 24. března patřila hvězdárna opět rodinám s dětmi. Po únorové „Procházce sluneční soustavou“ jsme si pro ně tentokrát připravili program s názvem Krteček letí znovu do vesmíru.

Krtek se poprvé vydal do vesmíru se svým velkým kamarádem - americkým astronautem Andrew Feustelem - v roce 2011, kdy na oběžné dráze Země strávili společně 16 dní.

Ve středu 21. března se vypravili do vesmíru podruhé. Odletěli z kosmodromu Bajkonur v ruské raketě Sojuz k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jejich mise bude tentokrát trvat skoro půl roku a krtkův kamarád Andrew bude dokonce 3 měsíce velitelem celé stanice.

V programu jsme se snažili malým i velkým návštěvníkům zjednodušeně objasnit, jak vypadá život astronautů na Mezinárodní vesmírné stanici, jak se ve vesmíru ve stavu beztíže dělají běžné denní činnosti jako je čištění zubů, návštěva toalety, jídlo, práce, zábava nebo spaní.

Po skončení teoretické části v sále jsme pro návštěvníky připravili „vesmírné“ úkoly v hale hvězdárny -  odvážné budoucí astronauty jsme oblékli do „skafandrů“, ve kterých podle pokynů řídícího střediska prováděli drobné opravy stanice ve volném prostoru, skládali jsme rakety z krabic, ovládali robotickou manipulační ruku.

Každá rodina si z hvězdárny odnesla krabičku s překvapením - semínky rostlin, ze kterých možná něco vyroste.

A protože nám přálo počasí, mohli se návštěvníci podívat dalekohledy na Slunce, Venuši a Měsíc.

Další program pro rodiny s dětmi je připravený na sobotu 14. dubna 2018 v 15:00 hodin, kdy na návštěvníky čeká odpoledne plné fyzikálních a chemických experimentů s názvem Fyzika a chemie z kuchyňského šuplíku.