13.11.2020
Zákryty hvězd? Fascinující disciplína!

Stačí být ve správný čas na správném místě, a i pozorný amatér se může stát svědkem fascinující podívané. A když sledovaný úkaz navíc doloží kamerovým záznamem, může svým dílem přispět k bližšímu poznání nebeských objektů. Pozorování zákrytů hvězd je zkrátka vzrušující astronomická disciplína, a proto není divu, že Petr Zelený se jí věnuje bezmála třicet let.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Pro návštěvníky » Dokumenty » Americký astronaut Andrew Feustel ve Valašském Meziříčí

Americký astronaut Andrew Feustel ve Valašském Meziříčí

Americký astronaut Andrew Feustel, účastník letů STS 125 - poslední oprava Hubblova kosmického teleskopu a STS 134 - mise k Mezinárodní kosmické stanici (i se známým Krtečkem), přijel do Česka na pozvání Akademie věd České republiky.

Program byl zajišťován ve spolupráci s Astronomickým ústavem AV ČR, Americkým centrem Velvyslanectví USA v Praze a Českou kosmickou kanceláří. Společně s výše uvedenými institucemi, Zlínským krajem, Statutárním městem Zlín a Městem Valašské Meziříčí akce v našem kraji pořádala Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace Zlínského kraje.

Zvukový záznam  (mp3; 7,7 MB) z besedy pro veřejnost konanou dne 5. srpna 2011 v prostorách hotelu Apollo.