22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » Pro návštěvníky » Vlastivěda moravská - OKRES VSETÍN

Vlastivěda moravská - OKRES VSETÍN

Rožnovsko, Valašskomeziříčsko, Vsetínsko

Kniha, na níž se podílely téměř čtyři desítky autorů. Na 960 stranách naleznete velké množství informací o území bývalého okresu Vsetín, o jeho přírodních podmínkách, kulturním a společenském vývoji, historii, průmyslu, vědě a technice včetně místopisu všech obcí. Dílo je doplněno řadou černobílých i barevných fotografií. Součástí každé publikace je také její rozšířená elektronická verze na CD včetně prohlížeče. Kromě obsahu knihy zde najdete množství dalších obrázků, videosekvence a výjimečný "Slovník valašského nářečí", obsahující téměř dvacet tisíc hesel. Navíc jsou zde přehledně umístěny anglické sumáře.

Jedná se o 68. svazek Vlastivědy moravské, který byl vydán v roce 2002. První svazek Brněnského okresu se datuje rokem 1897. Topografická řada zabývající se územím Rožnovského okresu byla doplněna v roce 1907 a okresu Valašské Meziříčí v roce 1914. Přípravné práce na vydání vlastivědy trvají desítky let, a proto si troufáme říci, že vydání Vlastivědy Okresu Vsetín je pro nás Valachy nesmírně cennou knihou.

Formát B5, barevná obálka, 960 stran, součástí publikace je CD.
Vydavatel: HVM, Muzejní a vlastivědná společnost v Brně, Okresní úřad Vsetín.

Cena 590,- Kč

Knihu si můžete zakoupit přímo na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o., Vsetínská 78, 757 01 Valašské Meziříčí, nebo si ji můžete objednávat zde.

Náhled knihy - obálka