22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Rekonstrukce 2016 » Co je nového - rekonstrukce 2016 » Rekonstrukce pokračuje i přes nepřízeň počasí

Rekonstrukce pokračuje i přes nepřízeň počasí

2. etapa havarijní rekonstrukce objektů valašskomeziříčské hvězdárny pokračovala i přes nepříliš vydařené počasí. Proto se dodavatel soustředil zejména na práce v interiérech, ale také na pečlivou přípravu nadcházejících částí stavby a začal připravovat také nezbytné práce na hlavní budově.

V hrubé stavbě bylo dokončeno sociální zařízení v prostorách bývalé pracovny odborných pracovníků. S tím souvisely také nové rozvody vody, kanalizace a úprava elektrických rozvodů v dotčených prostorech. Tyto úpravy se dotkly také suterénu budovy. Společně se sociálním zařízením je budována také malá úklidová místnost v bývalém bočním skladu.

Péče byla věnována také sanaci obnažených ocelových armatur vně i uvnitř budovy, která byla speciálním postupem ošetřena a obnažená ocel byla překryta vrstvou sanačního betonu. Byl prověřen stav omítek na podhledu nad vstupem do objektu, kde byly zjištěny 4 defektní místa, která byla standardním postupem opravena a připravena k zaomítání.

Také hlavní budova doznala v souvislosti s rekonstrukcí změn, i když zatím pouze v podobě lešení obepínajícího části fasády obložené kabřincem. Čeká nás pečlivé posouzení soudržnosti obkladů s podkladem a označení problematických míst k výměně.

Na staveniště nastoupili také elektrikáři, kteří připravují nejen základní části pro připojení vybavení na střeše objektu, ale také provedli nezbytné změny ve vnitřních rozvodech tak, aby akceptovaly prováděné změny ve využití místností.

FOTOGALERIE K ČLÁNKU 2