22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Rekonstrukce 2012 » Co je nového » Rekonstrukce zahájena 14. 06. 2012

Rekonstrukce zahájena 14. 06. 2012

Tak jsme se konečně dočkali! Po mnohých komplikacích nejen při přípravě celé akce od technické studie, přes jednání s Národním památkovým ústavem pobočkou v Kroměříži, přes přípravu projektové dokumentace, výběrové řízení jsme se konečně dopracovali k zahájení prací na rekonstrukci.

Této, v historii hvězdárny bezprecedentní rekonstrukce, se ujala zkušená stavební společnost JASY Vsetín, s. r. o., která na sebe vzala nelehké úkoly a také časový závazek na dokončení prací. Dnešního dne byly podepsány potřebné smlouvy nejen se stavební firmou, ale také firmou ARCTING plus, s. r. o. zajišťující technický dozor investora a výkon činnosti koordinátora BOZP na stavbě.

Vlastní rekosntrukce bude zahájena od 18. 6. 2012. Právě tato rekonstrukce je důvodem proč jsme byli nuceni celý areál Hvězdárny Valašské Meziříčí na období od 18. 6. 2012 do 9. 8. 2012 pro veřejnost zcela uzavřít.

Pokud Vás zajímá co vše podstoupí rekonstrukci či stavební úpravy, podívejte se na stránku Fakta o rekonstrukci 2012. I když se zdá, že rozsah rekonstrukce není velký, její náročnost i s ohledem na skutečnost, že se jedná o památkově chráněný objekt je opravdu značná. Vyžaduje velmi precizní a kvalitní práci všech zapojených firem a řemeslníků.

Držím všem zainteresovaným palce a přeji jim štěstí, dobrou spolupráci, ať se celé dílo zdárně a v nejvyšší možné kvalitě podaří!

Libor Lenža, ředitel Hvězdárny Valašské Meziříčí