22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Úspěšná LEPEX 2008

Úspěšná LEPEX 2008

08.09.2008

Ve dnech  23. ‐ 31. 8. 2008 se na soukromé meteorologické stanici Milana Čermáka v lokalitě Maruška (Troják, Hostýnské vrchy) uskutečnila experimentální letní pozorovatelská expedice LEPEX 2008, kterou organizovala Společnost pro MeziPlanetární Hmotu, o. s.  (SMPH) ve spolupráci s hvězdárnami ve Vsetíně a Valašském Meziříčí.

Více o výsledích se dozvíte na stránkách v sekci LEPEX 2008.