22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Pozorování - Tři studně

Pozorování - Tři studně

08.07.2011

Se značnými obavami ohledně vývoje počasí jsme se vydali spolu s dalekohledy na pozorování Slunce i dalekohledem pro noční pozorování do vzdálené obce Tři Studně. Cesta byla i přes prázdninový čas poklidná, a tak jsme včas a v pořádku dorazili na místo konání recesistické oslavy u příležitosti vzniku nejmenšího náměstí v Evrospké unii.

Letošní oslavy byly v duchu vesmíru, kosmických letů a pochopitelně nezbytných UFOnů. Jak se akce povedla a co vše se na ní událo si můžete přečíst v rubrice Mediální výstupy. Článek je doplněn bohatou fotogalerií.