13.11.2020
Zákryty hvězd? Fascinující disciplína!

Stačí být ve správný čas na správném místě, a i pozorný amatér se může stát svědkem fascinující podívané. A když sledovaný úkaz navíc doloží kamerovým záznamem, může svým dílem přispět k bližšímu poznání nebeských objektů. Pozorování zákrytů hvězd je zkrátka vzrušující astronomická disciplína, a proto není divu, že Petr Zelený se jí věnuje bezmála třicet let.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » O slunci, vzduchu a vodě

O slunci, vzduchu a vodě

27.03.2017

V minulém týdnu proběhla v mateřské škole v Ratiboři premiéra vzdělávacího programu pod názvem O slunci, vzduchu a vodě. A jak to v Ratiboři probíhalo?

Obsahem programu je svět, ve kterém žijeme: slunce jako zdroj světla a energie pro naši planetu; voda a vzduch živly, které jsou poháněny sluncem. A jak to v Ratiboři probíhalo: chytali jsme vzduch, vyráběli teplovzdušný balón, hledali duhu, vyráběli jsme lupu a to není všechno. Ve vědce se proměnily nejen děti, ale také i paní učitelky. Při hledání forem zprostředkování jsem zvolil kooperativní a individualizovanou výuku. Počítáme s tím, že se budou programu účastnit děti ve věku 5 až 10 let.

Chceme-li, aby naše děti správně rozuměly světu, ve kterém žijí, je naší povinností jim ho ukázat.

Další charkteristika programu:

Stupeň školy: Mateřská škola, ZŠ 1. stupeň

Souvisí s předmětem: přírodopis

Možnost konání akce: na hvězdárně, ve škole, kdekoliv

Kompetence: předškolní vzdělávání – kompetence k učení – získá elementární poznatky o vzduchu, vodě a vybraných fyzikálních jevech.

Délka programu: minimálně 60 minut

Program si můžete objednat telefonicky na čísle 571 611 928, e-mailem na adresách: asistentka@astrovm.cz, rkraus@astrovm.cz anebo osobně na hvězdárně.