13.06.2019
Klub nadaných dětí

Od září 2019 zahájí na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o. svoji činnost Klub nadaných dětí pod záštitou Mensy ČR. Přihlášky do klubu bude možné zaslat nebo osobně předat na hvězdárně již během prázdnin, první setkání zájemců o klub bude v sobotu 14. září 2019 ve 14:00 hodin na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » O slunci, vzduchu a vodě

O slunci, vzduchu a vodě

27.03.2017

V minulém týdnu proběhla v mateřské škole v Ratiboři premiéra vzdělávacího programu pod názvem O slunci, vzduchu a vodě. A jak to v Ratiboři probíhalo?

Obsahem programu je svět, ve kterém žijeme: slunce jako zdroj světla a energie pro naši planetu; voda a vzduch živly, které jsou poháněny sluncem. A jak to v Ratiboři probíhalo: chytali jsme vzduch, vyráběli teplovzdušný balón, hledali duhu, vyráběli jsme lupu a to není všechno. Ve vědce se proměnily nejen děti, ale také i paní učitelky. Při hledání forem zprostředkování jsem zvolil kooperativní a individualizovanou výuku. Počítáme s tím, že se budou programu účastnit děti ve věku 5 až 10 let.

Chceme-li, aby naše děti správně rozuměly světu, ve kterém žijí, je naší povinností jim ho ukázat.

Další charkteristika programu:

Stupeň školy: Mateřská škola, ZŠ 1. stupeň

Souvisí s předmětem: přírodopis

Možnost konání akce: na hvězdárně, ve škole, kdekoliv

Kompetence: předškolní vzdělávání – kompetence k učení – získá elementární poznatky o vzduchu, vodě a vybraných fyzikálních jevech.

Délka programu: minimálně 60 minut

Program si můžete objednat telefonicky na čísle 571 611 928, e-mailem na adresách: asistentka@astrovm.cz, rkraus@astrovm.cz anebo osobně na hvězdárně.