27.04.2021
Vydejte se s námi do stratosféry!

Touha prozkoumat stratosféru a její vliv nejen na živé organismy stojí za projektem s názvem Společně na hranici vesmíru. Jeho cílem je vytvořit, podpořit a udržet malé vývojové a výzkumné týmy složené z techniků a výzkumníků z obou stran česko-slovenské hranice. Projekt jsme začali realizovat v listopadu 2020 a i přes nepřízeň okolních podmínek, úspěšně pokračuje.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Nový dalekohled nainstalován

Nový dalekohled nainstalován

01.02.2011

V pondělí 31.1. 2011 jsme do malé východní kopule hlavní budovy Hvězdárny Valašské Meziříčí  umístili náš nový expediční přístroj Celestron Schmidt-Cassegrain o průměru primárního zrcadla 355 mm (f/10). Uchycen je na ultramoderní špičkové montáži CGE PRO GoTo, která umožňuje automatické navádění a autoguiding. Už se nemůžeme dočkat, až bude pěkné počasí na další experimenty. A jak to bude jen možné, podělíme se s vámi také o záběry pořízené tímto přístrojem.

Dalekohled byl pořízen v rámci projektu Obloha na dlani, který realizují Hvezdáreň Partizánske (jako vedoucí partner, SK) a Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. Projekt je spolufinancován z Operačního programu Přeshraniční spolupráce Slovenská republika – Česká republika 2007 – 2013 a Zlínským krajem.

Další snímky v sekci Technické vybavení