22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Nový dalekohled nainstalován

Nový dalekohled nainstalován

01.02.2011

V pondělí 31.1. 2011 jsme do malé východní kopule hlavní budovy Hvězdárny Valašské Meziříčí  umístili náš nový expediční přístroj Celestron Schmidt-Cassegrain o průměru primárního zrcadla 355 mm (f/10). Uchycen je na ultramoderní špičkové montáži CGE PRO GoTo, která umožňuje automatické navádění a autoguiding. Už se nemůžeme dočkat, až bude pěkné počasí na další experimenty. A jak to bude jen možné, podělíme se s vámi také o záběry pořízené tímto přístrojem.

Dalekohled byl pořízen v rámci projektu Obloha na dlani, který realizují Hvezdáreň Partizánske (jako vedoucí partner, SK) a Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. Projekt je spolufinancován z Operačního programu Přeshraniční spolupráce Slovenská republika – Česká republika 2007 – 2013 a Zlínským krajem.

Další snímky v sekci Technické vybavení