16.09.2019
Astronomický kroužek 2019/2020

Ve středu 18. 9. 2019 v 15.30 hodin se uskuteční na hvězdárně zahajovací schůzka astronomického kroužku pro všechny (téměř) příznivce denní a noční oblohy.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Nový dalekohled nainstalován

Nový dalekohled nainstalován

01.02.2011

V pondělí 31.1. 2011 jsme do malé východní kopule hlavní budovy Hvězdárny Valašské Meziříčí  umístili náš nový expediční přístroj Celestron Schmidt-Cassegrain o průměru primárního zrcadla 355 mm (f/10). Uchycen je na ultramoderní špičkové montáži CGE PRO GoTo, která umožňuje automatické navádění a autoguiding. Už se nemůžeme dočkat, až bude pěkné počasí na další experimenty. A jak to bude jen možné, podělíme se s vámi také o záběry pořízené tímto přístrojem.

Dalekohled byl pořízen v rámci projektu Obloha na dlani, který realizují Hvezdáreň Partizánske (jako vedoucí partner, SK) a Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. Projekt je spolufinancován z Operačního programu Přeshraniční spolupráce Slovenská republika – Česká republika 2007 – 2013 a Zlínským krajem.

Další snímky v sekci Technické vybavení