22.10.2019
Slavnostní shromáždění u příležitosti 90 let Ballnerovy hvězdárny

V pátek 18. října 2019 proběhlo slavnostní setkání u příležitosti výročí založení Ballnerovy hvězdárny. Ta vznikala ze soukromých prostředků Antonína Ballnera (1900-1972) v letech 1929 až 1935. Mezi slavnostními hosty byli přítomni nejen zástupci odborné veřejnosti, ale i představitelé vedení města Valašské Meziříčí, a především zástupci rodiny Antonína Ballnera v osobě jeho vnučky Růženy Jungbauerové.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Noc vědců

Noc vědců

29.09.2010

V pátek 24. září 2010 se Hvězdárna Valašské Meziříčí společně s mnoha dalšími vzdělávacími i vědeckými institucemi připojila již k 6. ročníku Evropské noci vědců. Akci každoročně vyhlašuje Evropská komise a podporuje ji Evropská unie. Jejím cílem je přiblížit vědeckou práci, vědecká pracoviště i vědce samotné široké veřejnosti, a ukázat tak, že zkoumání světa kolem nás, které představuje stěžejní součást lidské kultury, je také zábava.

Na hvězdárně byla pro návštěvníky všech věkových kategorií připravena celá řada atraktivních činností - pořad s názvem ‘Experimentální inspirace‘, výstava Člověk a Měsíc, exkurze v bodově odborného pracoviště, pro děti koutek s pokusy a pro všechny stánek jednoho z partnerů Evropské noci vědců, střediska Europe Direct.

Po setmění následovalo pozorování Měsíce, planety Jupiter i jiných objektů na obloze. V letošním roce nám přálo počasí, takže došlo nejen na pozorování dalekohledem, ale i na orientaci na obloze a prohlídku nejznámějších souhvězdí pouhým okem bez dalekohledu.

V pátek 24. záři 2010 hvězdárnu navštívilo téměř 150 návštěvníků, kteří u nás, alespoň doufáme, strávili příjemný večer.

Za návštěvu děkujeme a již nyní se těšíme příští rok na shledanou.

Další informace o Noci vědců naleznete na stránkách http://www.noc-vedcu.cz/.

Více informací o této úspěšné akci naleznete v sekci Co se podařilo.