22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Jaro na Hvězdárně

Jaro na Hvězdárně

14.04.2008

Hvězdárna, to nemusí být jen astronomie. Zvláště na jaře areál Hvězdárny Valašské Meziříčí ožívá, stejně jako příroda kolem.

Pravidelní návštěvníci jistě dobře znají jezírko před hlavní budovou, které během historie sloužilo mnoha účelům. V současnosti je to biologická observatoř „Biosféra III“, ve které vše žije vlastím životem bez ohledu na okolní prostředí. Mezi lekníny a bahenními travinami se prohánějí hejna čolků, znakoplavek i larev rozličného hmyzu, hlemýždím tempem se pohybují plovatky a ozývá se skřehotání žab (bohužel nevíme o jaký se jedná druh, ještě je nikdo neviděl).

Představu o prostředí v rybníčku si můžete udělat po shlédnutí těchto fotografií.