Zřizovatelem organizace je

05.01.2024
Činnost Klubu nadaných dětí ve školním roce 2023/2024

Klub nadaných dětí funguje na hvězdárně od roku 2019. Klub se každý nový školní rok otevírá pro nové zájemce, výjimkou byl hned první ročník, který se kvůli covidovým omezením protáhl na roky dva.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » eMeteorNews - nový časopis pro pozorovatele meteorů

eMeteorNews - nový časopis pro pozorovatele meteorů

02.05.2017

Na začátku roku 2017 se Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace Zlínského kraje, stala oficiálním partnerem a vydavatelem nového elektronického časopisu eMeteorNews. Periodikum vychází v anglickém jazyce a má sloužit jako rychlá komunikační platforma pro amatérské i profesionální pozorovatele meteorů z celého světa.

Práce amatérských pozorovatelů meteorů byla vždy založena na výměně informací a zkušeností. V minulosti to bylo pouze prostřednictvím osobních kontaktů, dopisů nebo odborných časopisů. S rozvojem internetu je pak k dispozici množství webových stránek, mailových skupin nebo skupin na Facebooku, Twitteru, atd. Dostupné množství informací šířené jmenovanými zdroji je obrovské, ale zároveň jsou tyto informace velmi rozptýlené a nejsou přímo dostupné všem amatérským astronomům.

Jako nejlepší forma pro přísun těchto informací cílové skupině se jeví specializovaná stránka v kombinaci s časopisem ve formátu e-zinu. Mezinárodní kolektiv autorů se rozhodl začít s tímto projektem v březnu 2016 a první vydání e-zinu s názvem eMeteorNews bylo připraveno v květnu 2016. Zakládající redakční radu tvořil Paul Roggemans (Belgie), Roman Piffl (Slovensko), Jakub Koukal (Česká republika), Koen Miskotte (Holandsko) a Richard Káčerek (Velká Británie). Hlavním posláním projektu je zajištění rychlé výměny informací věnovaných všem oblastem meteorické astronomie a umožnění volného přístupu široké veřejnosti ke všem zajímavostem v tomto oboru.

Po zkušebním období a rychlém růstu počtu článků bylo na počátku roku 2017 zažádáno o přidělení ISSN (International Standard Serial Number). Oficiální vydavatelem eMeteorNews se stala Hvězdárna Valašské Meziříčí p.o. Veškeré zveřejněné články jsou zařazeny do citační databáze ADS.

Další informace: https://www.meteornews.net/