01.06.2022
Klub nadaných dětí ve školním roce 2022/2023

Od září 2022 bude Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. nabírat nové zájemce do Klubu nadaných dětí, který zde funguje pod záštitou Dětské mensy již od roku 2019.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » eMeteorNews - nový časopis pro pozorovatele meteorů

eMeteorNews - nový časopis pro pozorovatele meteorů

02.05.2017

Na začátku roku 2017 se Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace Zlínského kraje, stala oficiálním partnerem a vydavatelem nového elektronického časopisu eMeteorNews. Periodikum vychází v anglickém jazyce a má sloužit jako rychlá komunikační platforma pro amatérské i profesionální pozorovatele meteorů z celého světa.

Práce amatérských pozorovatelů meteorů byla vždy založena na výměně informací a zkušeností. V minulosti to bylo pouze prostřednictvím osobních kontaktů, dopisů nebo odborných časopisů. S rozvojem internetu je pak k dispozici množství webových stránek, mailových skupin nebo skupin na Facebooku, Twitteru, atd. Dostupné množství informací šířené jmenovanými zdroji je obrovské, ale zároveň jsou tyto informace velmi rozptýlené a nejsou přímo dostupné všem amatérským astronomům.

Jako nejlepší forma pro přísun těchto informací cílové skupině se jeví specializovaná stránka v kombinaci s časopisem ve formátu e-zinu. Mezinárodní kolektiv autorů se rozhodl začít s tímto projektem v březnu 2016 a první vydání e-zinu s názvem eMeteorNews bylo připraveno v květnu 2016. Zakládající redakční radu tvořil Paul Roggemans (Belgie), Roman Piffl (Slovensko), Jakub Koukal (Česká republika), Koen Miskotte (Holandsko) a Richard Káčerek (Velká Británie). Hlavním posláním projektu je zajištění rychlé výměny informací věnovaných všem oblastem meteorické astronomie a umožnění volného přístupu široké veřejnosti ke všem zajímavostem v tomto oboru.

Po zkušebním období a rychlém růstu počtu článků bylo na počátku roku 2017 zažádáno o přidělení ISSN (International Standard Serial Number). Oficiální vydavatelem eMeteorNews se stala Hvězdárna Valašské Meziříčí p.o. Veškeré zveřejněné články jsou zařazeny do citační databáze ADS.

Další informace: https://www.meteornews.net/