13.11.2020
Zákryty hvězd? Fascinující disciplína!

Stačí být ve správný čas na správném místě, a i pozorný amatér se může stát svědkem fascinující podívané. A když sledovaný úkaz navíc doloží kamerovým záznamem, může svým dílem přispět k bližšímu poznání nebeských objektů. Pozorování zákrytů hvězd je zkrátka vzrušující astronomická disciplína, a proto není divu, že Petr Zelený se jí věnuje bezmála třicet let.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Den otevřených dveří na Hvězdárně Valašské Meziříčí při Dni Zlínského kraje

Den otevřených dveří na Hvězdárně Valašské Meziříčí při Dni Zlínského kraje

06.10.2011

První říjnovou sobotu sfoukl Zlínský kraj na pomyslném dortu jedenáctou svíčku a narozeninová oslava se nesla celým krajem ve velkolepém duchu - cestovalo se parním vlakem, hrála cimbálovka a dechovka, jezdilo se Baťovou pojízdnou pracovnou v Baťově mrakodrapu a dveře některých muzeí, galerií a rozhleden byly otevřené dokořán. Pozadu nezůstala ani Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace Zlínského kraje, která návštěvníkům dovolila nakouknout i do dveří běžně zavřených. A že se bylo na co dívat.

Více než 100 návštěvníků prošlo 1. října 2011 dveřmi Hvězdárny Valašské Meziříčí, p. o., aby v krásný slunečný den jednak nahlédli do všech zákoutí jednotlivých budov hvězdárny, a jednak aby se skrze naše dalekohledy podívali na Slunce, planety a hvězdy.

Zábavné pořady a hry pro děti zaujaly nejen děti, ale také dospělé.

Bližší informace včetně fotogalerie naleznete v rubrice Mediální výstupy.

autor: Markéta Konvičková