22.02.2019
Velikonoce na hvězdárně

Na jarní měsíce jsme pro děti z mateřských školek připravili program VELIKONOCE NA HVĚZDÁRNĚ.   Společně přivítáme jaro, popovídáme si o velikonočních zvycích a symbolech, zjistíme, proč máme čtyři roční období, proč má Měsíc více tváří, jestli i v hlubokém vesmíru máme kuřátka, beránka a jiné velikonoční symboly.

Nacházíte se: Úvodní stránka » VAS » Aktuálně z VAS » Valašské pohledy do nebe

Valašské pohledy do nebe

Vydáno: 14. června 2010

Valašská astronomická společnost pořádá v sobotu 19. června 2010 od 21:00 hodin ve spolupráci s Hvězdárnou Valašské Meziříčí, Valašským muzeem v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm a městem Rožnovem pod Radhoštěm netradiční akci s názvem

VALAŠSKÉ POHLEDY DO NEBE,

zaměřenou na pozorování zajímavých objektů na noční obloze. Akce je pořádána jako součást programu „Svatojánský večer“ ve Valašské dědině.

K dispozici bude několik přenosných dalekohledů, které návštěvníkům umožní detailní pohledy především na Měsíc, který bude právě v první čtvrti. Večerní oblohu dále zdobí kromě spousty hvězd tři jasné planety: Venuše, Mars a Saturn. Pozorování bude doplněno odborným výkladem. Zástupci Valašské astronomické společnosti a Hvězdárny Valašské Meziříčí vám rovněž zodpoví případné dotazy.

Stanoviště dalekohledů bude před Sušákem - budovou hlavních pokladen. Pozorování se koná od 21:00 hodin – pouze za příznivých meteorologických podmínek.

Podrobnější informace o akcích v rožnovském skanzenu najdete na adrese: http://www.vmp.cz/.