22.09.2020
Blízký vzdálený svět zákrytů a erupcí

Odborný pracovník naší hvězdárny Ladislav Šmelcer se zhlédl v proměnných hvězdách. Už téměř čtvrt století patří k jejich zaníceným pozorovatelům. Svého času byl předsedou Sekce proměnných hvězd a exoplanet při České astronomické společnosti, nyní je jejím místopředsedou a pořadatelem celostátního praktika. Téma tajuplných vesmírných těles prolíná celým následujícím rozhovorem.

Nacházíte se: Úvodní stránka » VAS

VAS

Valašská Astronomická Společnost v likvidaci

Rada VAS svolala mimořádný Sněm Valašské astronomické společnosti dne 16. září 2016 v 18:00 hodin. Z celkového počtu 21 členů společnosti (k danému datu) se tohoto velmi důležitého jednání zúčastnili 4 (slovy čtyři) členové – Rada VAS plus jeden revizor.

Malá účast a nezájem o aktivity sdružení znemožnily provést nezbytné právní a administrativní kroky vedoucí k tomu, aby občanské sdružení bylo transformováno na zapsaný spolek. Nezbytnou transformaci jsme museli provést do konce roku 2016, jinak by spolek zanikl. (dle § 3045 NOZ). Jelikož jsme to nebyli schopni pro nezájem členů o činnost sdružení realizovat, museli jsme akceptovat nesplnění této závazné povinnosti, což vedlo k výzvě státních orgánů k nápravě, včetně lhůty, do kdy tak musí být učiněno. Teprve po uplynutí této dodatečné lhůty soud na návrh orgánu veřejné moci spolek zruší a nařídí jeho likvidaci (§ 3041, odst. 2).

Tak se stalo na jaře roku 2018 a na podzim 2018 sdružení definitivně ukončilo svou činnost.