13.06.2019
Klub nadaných dětí

Od září 2019 zahájí na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o. svoji činnost Klub nadaných dětí pod záštitou Mensy ČR. Přihlášky do klubu bude možné zaslat nebo osobně předat na hvězdárně již během prázdnin, první setkání zájemců o klub bude v sobotu 14. září 2019 ve 14:00 hodin na Hvězdárně Valašské Meziříčí.

Nacházíte se: Úvodní stránka » VAS » Základní informace

Základní informace

VAS - Valašská astronomická společnost

je občanským sdružením se sídlem na Hvězdárně Valašské Meziříčí, p. o. Byla založena v roce 1996. V listopadu téhož roku se konal první (ustavující) sněm VAS. Valašská astronomická společnost je řízena tříčlennou Radou VAS, která je volena pravidelně jednou za 3 roky. Jednou za 2 roky se koná sněm VAS, na kterém mohou členové předkládat své návrhy na zlepšení činnosti organizace.

Podle svých možností VAS spolupracuje na některých aktivitách s Hvězdárnou Valašské Meziříčí (např. Podzimní putování Valašskem, víkendové semináře apod.). O akcích hvězdárny jsou členové VAS informováni prostřednictvím měsíčního programového letáčku nebo se mohou aktuální informace dozvědět na internetových stránkách Hvězdárny Valašské Meziříčí. Kromě měsíčního letáčku je v průběhu roku vydáván pro členy VAS minimálně jeden Zpravodaj Valašské astronomické společnosti. Ten obsahuje další informace o činnosti VAS a především další informace o novinkách z astronomie a kosmonautiky, které se nevejdou do pravidelných měsíčních letáčků.

Hlavním úkolem VAS je poskytovat členům informace, o které mají zájem, informovat je o akcích, které pořádá Hvězdárna Valašské Meziříčí a poskytnout jim prostor ke vzájemnému setkávání a společnému strávení volného času. Mezi další výhody členů VAS patří například volný vstup (neplatí se vstupné) na většinu akcí Hvězdárny Valašské Meziříčí. Podrobnější informace o členských výhodách naleznete ve stanovách společnosti na internetových stránkách VAS.

Pokud máte zájem o členství ve Valašské astronomické společnosti či potřebujete podrobnější informace, zašlete nám své požadavky přímo na adresu administrativy VAS: asistentka@astrovm.cz

Od roku 2008 byl upraven členský poplatek na 200,- Kč (z důvodu zvýšení poštovného). Novinkou je zavedení elektronického členství – členský poplatek 80,- Kč – člen dostává informace pouze elektronickou poštou, nedostává tištěné materiály.

Valašská astronomická společnost je občanským sdružením. Je kolektivním členem České astronomické společnosti se statutem pobočky.

Korespondenční adresa:

Valašská astronomická společnost
Vsetínská 78
757 01 Valašské Meziříčí

IČO: 637 01 430

Bankovní spojení:

Valašská astronomická společnost
č.ú.: 169124105/0300
Název banky: ČSOB

Výše členských příspěvků

• základní členský příspěvek 200,- Kč ročně
  • elektronického členství 80,- Kč (člen dostává informace pouze elektronickou poštou, nedostává tištěné materiály)

Rada VAS

Je voleným orgánem zajišťujícím základní chod a řízení společnosti. Nejvyšším orgánem společnosti je Sněm.

Od počátku roku 2010 pracuje Rada VAS ve složení:

• Libor Lenža - předseda Rady VAS
  • Jiří Srba - člen Rady VAS